fredag 27. juni 2008

Jendemsfjellet for andre gang i år! Fredag 5.feriedag

I dag ble det tur på Jendemsfjellet. Hege og Solfrid og jeg møttes klokka elleve for å gå. Det var umulig å si hva slags vær det kom til å bli, for ute i vest var det blå himmel, mens østover var det gråe skyer. Men det ble et ganske bra turvær. Det blåste litt enkelte steder, men det gikk greit. Noe vått var det enkelte steder, men med gode sko så var ikke det noe problem.
Utsikten var like bra som alltid, her mot Elnesvågen, med Indre Hoem i forgrunnen.


En ørn fikk vår oppmerksomhet en liten stund. Den var til tider ganske nære oss. Et flott skue!
Malin og mamma stod med kikkerten klar og ventet på at vi skulle nå toppen. De mente vi brukte litt lang tid opp... hmmmm.... Men vi kom oss da opp!!!
Nede i høyre hjørne er jeg oppvokst, mens min eldste bror nå har bygd seg hus i det nye feltet øverst til venstre, ikke så langt fra mor nei... Jeg hadde selv planer om tomt her, men det er ikke alt ting blir som man håper/drømmer om....
Solfrid t.v. er en venninne fra da vi gikk på videregående og et år på Rauma Folkehøgskole. Jeg kan skrive under på at vi har hatt det mye moro sammen! Hege t.h. har jeg egentlig vokst opp sammen med, men hun er tre år yngre enn meg så det var vel først i voksen alder at vi fant hverandre. Nå jobber hun som lærer i Førde, noe som har gjort at vi er enda nærmere! Kjekt å ha noen i nærheten som vet hva jeg snakker om når jeg snakker om hjemme :-)
Meg med ryggen til hjembygda!
Beviset; Hege og jeg nådde toppen!
Og det gjorde selvfølgelig den sprekeste av oss også, nemlig Solfrid!
Veldig fint turvær og vi koste oss, mest etter at vi hadde nådd toppen. I de siste bakkene slet jeg veldig, men jeg er jo sta også da, så opp skal jeg!
I kveld har jeg og Silje vært på Roseby en tur. Mamma har bursdag på søndag og hun må vel få pakke... Det gikk nok med litt mer penger også, jeg kjøpte meg en topp og bikini. Så nå er det på tide at sommeren kommer! I kveld har det vært veldig fint vær, så jeg håper det blir slik i morgen også. Da blir det soling!!!

2 kommentarer:

Elisabeth sa...

Friske bilder fra en fin tur, ser jeg. Godt å komme seg opp på en fjelltopp i ny og ne!

Laila Anita sa...

Ja det er godt med en fjelltur iblandt. Såg i avisa i dag at de har lagt opp til en del turer i Eide, hadde vært litt artig å utforsket litt. I dag ble det bare fisketur på oss, er ganske så sliten i føttene etter gårsdagen, så det er godt med en hviledag. Men man kan jo absolutt kalle det en aktiv ferie! Her er det ikke noe sløving på sofaen nei!