søndag 22. juni 2008

Musikkhelg i byen

Heldigvis er det sjelden vi har slike helger som denne... Full fest en helg, det kan ta på en stakkar :-) Heldigvis er det tre uker med ferie nå, så jeg kommer meg vel ovenpå igjen :-) På fredag sendte vi Malin avgårde på leir på Nesholmen i regi av KFUK/KFUM. Hun satt på med Frode innover, der også Karoline og Emilie var med. Tror det var greit at vi sa hade hjemme i stedet for at jeg ble med inn der.

Jeg hadde ikke så store planer for helgen, tok ting litt på sparket. Det startet med vorspiel hos Merete. Anita var også med. Merete hadde billett til Haavebua og dit ville vi også. Storm Weather Shanty Choir skulle synge kl. 22, og de ville jeg gjerne høre, så vi var tidlig ute. Billettene var dyre, men det var verdt hver en krone!! Helt fantastiske folk, rett og slett! De er superflinke, og de lager show! Etterpå var det "the Trampoline" og de var heller ikke noe dårligere.

Det var fullt hus, og stemningen var høy. Sist på scena var Ila Auto og de var også knallgode (bilde over og under). Skapte masse stemning!
Da det nærmet seg slutten fikk jeg sms fra Ulf som satt på frua. Det endte opp med at jeg stakk over der sammen med Anita. Kvelden var snart over, så det endte med at Anita (hun var edru og kjørte min bil) kjørte meg og Ulf i Brandsøya.

Det ble en sen frokost lørdag... Siden Anita hadde min bil og Ulf heller ikke hadde bilen her var vi rimelig fastlåste, men vi fikk Nina til å kjøre oss for å hente bilen min. Så ble det en runde med shopping og planlegging til kvelden. Kjøpte reker i byen og så var vi hos en kjenning av han og kjøpte kreps. Det er utrolig godt med sjømat :-) Så var det bare å dra hjemom for å dusje og gjøre seg klar til kvelden. Nina og Vidar ville heldigvis bli med så jeg hentet de og kjørte ut til Ulf, der vi koste oss med god mat og god drikke (litt mye drikke kanskje??)...

Vi hadde billetter til White Lion-konserten og den hadde jeg virkelig gledet meg til. Såg for meg en full Florahall og høy stemning. Men det var skuffende lite folk. Musikken var bra, men altfor høy, hørte nesten bare bassen. Og lyden blir vel egentlig bare forsterket når man har drukket? Kan noen fortelle meg hvorfor?

Etter konserten dro vi hjem til Ulf. Husker ikke så veldig mye av det... huff... nærme seg 40 og holde på slik... Det skal bli leeeenge til neste gang!!! I dag ble det også sein frokost, kanskje enda seinere enn i går. Formen var heldigvis fin, og når været var fint i tillegg så fant vi ut at vi skulle dra på fisketur.

Fikk to makreller (vi var der nok på feil tid..) og en del små lyrer. Det var overskyet men det var 17-18 grader og nesten vindstille, så været var veldig bra. Iallefall til fiskevær.
Vi kjørte først til Nordalsfjordbrua, men der var det flere folk, så vi gadd ikke stå i kø der, og kjørte tilbake til Leversundet. Fin plass, men det hadde vært enda finere om det ikke var biltrafikk rett forbi.
I kveld har jeg fått på skiboksen, hentet Malin, pakket det meste og stort sett klar til å dra på tur i morgen. Skal prøve å komme oss avgårde så snart som mulig. Hjemme venter rømmegrøt og bursdagsfeiring for Silje. Hele familien samlet da!

Ingen kommentarer: