mandag 22. september 2008

Blånipa i Naustdal 1121 moh, tur 2!!

Etter en mer eller mindre lat uke ble det ny fjelltur til Blånipa i går. Etter forrige turen var jeg sliten og ble også litt plaget med halsen. Heldigvis utviklet det seg ikke så søndag var jeg altså klar for ny fjelltur igjen. Anita og Frode, Nina og Kjell Arne og Malin skulle være med. I tillegg til Emma og Heidi da. Været var sånn passe. Det var meldt regn utover dagen så vi var spent på hvor lenge det skulle holde. Vi skulle kjøre klokka 10 og møtes ved tunnelen på heia. Noen var for tidlige, noen var for seine...
Vi startet turen med godt mot og vi hadde ikke gått langt før turlederen mistet stien. Heldigvis var vi raskt over tregrensa så vi såg hvor vi skulle. Enda et par ganger mista vi stien så vi kastet nok bort litt tid i begynnelsen.
Det gikk etterhvert greit og mennene tok styringen. Når man kommer opp på snaufjellet er det varder å se etter så det gikk bra. Anita og Frode var først oppe, mens vi andre fulgte etter. Når man er svett i utgangspunktet så blir det kaldt når man entrer toppen og det blåser iskald vind. Jeg var så kald på fingrene at jeg knapt greidde å skrive navnet mitt i boka. Så det ble bare full fart med spising og varm drikke før vi gikk ned igjen.
Anita, Emma og Frode.
Kjell Arne og Nina
Undertegnede og Malin (og tildels Heidi) Malin var kjempedyktig og vi var svært imponerte over at hun orket turen. Men stort sett blid hele veien. Mon tro om det var pommes fritesen jeg lovde som holdt motet oppe??Heidi hadde lyst på sjokolade hun også!
Noe mer grått denne gangen enn forrige søndag ja!
Malin syntes det var kjekt å se ned til Nesholmen hvor hun var på leir tidlig i sommer.
Toppen på Blånipa, 1121 moh, 16 km og 7 timers gange ble det denne gangen.
Masse god blåbær igjen enda i høstfarger
Pause i blåbærbakken
Nam nam, blåbær er godt!
Takk for turen folkens! Sliten i dag, men det var nå en fin tur da!

Ingen kommentarer: