fredag 26. september 2008

En deilig høstdag i vest

Ja nå er det blitt høst for alvor. Tenk at vi straks har 1. oktober!! Og jeg som gledet meg sånn til sommeren!!! Hvor ble den av? Ja ikke vet jeg. Men kanskje det tyder på at jeg ikke kjedet meg akkurat? Jaja... vi får nå bare se fremover da, det kommer vel en ny sommer? De siste dagene har det vært ruskevær i Florø. Disse bildene tok jeg på joggetur forrige onsdag, da var det IKKE ruskevær! Helt nydelig høstvær. Utsikten fra Storeåsen og vestover. NB; bildene er tatt med mobilen.
De har holdt på å grave frem noen bunkerser fra krigens dager her oppe og i samme slengen har de kuttet granskogen slik at det faktisk er råd å se noe. Her ser vi østover mot Brandsøyåsen, den har vi ikke sett herfra før.
Nordover mot sentrum og fjellene på nordsida.
Nordvestover. Skodda ligger tykk ytterst i havet.
Sørvestover mot Rognaldsvågen og Kinn.
Øybåten på veg inn til sentrum
Hvis du lurer på hva de små sorte prikkene på bildet er så er det småfluer!
Mange idylliske plasser på runden min!
Er det noe rart at jeg liker å jogge her?
Lisjevatnet med alle endene.
Storevatnet mot vest og omsorgssenteret og sjukehuset.
Storevatnet mot øst og Brandsøyåsen
Fra østenden på Storevatnet, vestover
Har ikke vært den store aktiviten den siste tiden, men i dag ble det en liten jogge/gåtur på meg igjen. Utrolig deilig å kjenne at kroppen faktisk har blitt lettere!

Ingen kommentarer: