lørdag 28. mars 2009

Tirsdag denne uka tok jeg meg rett og slett en fridag. Jeg hadde rett og slett behov for det. Hadde planer om å vaske hus, og så var det et nydelig vær, så jeg måtte ut en tur. Dagen startet med at jeg skulle tømme en kakeboks med fjorårets krumkaker i søpla. Den glapp midt på kjøkkengulvet og da såg det sånn ut :
Veldig okai at jeg skulle vaske ETTERPÅ!
Så skulle Nina og jeg gå tur i det fine været. Vi fant ut at vi skulle gå mot planteskolen i første omgang.

Som sagt en nydelig dag, og sola varmet skikkelig!

Her er "Leira" hvor vi har bygdas badeplass. Veldig fint å bade her, selv om jeg har problemer med å komme meg uti, både pga temperaturen og tang!

Veldig mye skjell i fjøra nå, så det er bare å plukke i vei!
Meg og Heidi



Vi angret veldig på at vi ikke hadde tatt med niste, for det var så utrolig nydelig å være ute!
Kristorn er fredet, men her i området finnes det veldig mye av den.
Ettersom det var så fint vær så fant vi ut at vi skulle gå opp på Kletten, som ligger like i nærheten av der jeg bor. Jeg har aldri vært der, så jeg visste ikke helt hvor jeg skulle gå, men det visste Nina, så da gikk vi dit!
Nina på tur!
Fin sti hele veien stort sett. Litt vått enkelte steder, men det var ikke noe problem.


Tenk for en utsikt om ikke de trærne hadde stått i veien!
Dette krattet skulle vært borte også!
Utsikt mot vest, ned mot brua
Litt vann var det der, men absolutt ikke anbefalt å drikke!
Meg og Heidi koser oss på toppen!
Nina prater i telefonen og nyter sola!
mot sørøst
Brandsøya og Brandsøyåsen
Naturens eget kunstverk!


Det er bare å plukke!
Ungene kan boltre seg!
Noen har iallefall ved til vinteren!

6 kommentarer:

Eli Kristin Magnussen sa...

Flotte bilder Laila! Bodde en kort periode i Brandsøya, men Kletten kjenner jeg ikke til. Ser ut til å ha vært en flott tur - i herlig vårvær!! Og du - det er en plass på leira hvor du kan gå langt ut og svømme UTEN tang, he-he. Jeg elsker å bade men ikke i tang, så stol på meg. Hiv deg uti til sommer'n!! ;)

Ser på snøen ute og angrer på at jeg ikke gikk på Brandsøyåsen i dag tidlig! :o Fortsatt god helg!!

Anonym sa...

Nydelige bilder, Laila!:) Du er så så flink til å ta bilder!:) Morsomt å følge bloggen din!:) Klem Toril

Laila Anita sa...

Tusen takk!

Jeg har vært på to turer på Brandsøyåsen denne helga, så jeg er ganske fornøyd. Var en veldig fin tur i dag, men noe kald vind på toppen. Det snødde da vi gikk også, men det var helt greit.

Det er mange steder man ikke kjenner til, mange stier uti byen jeg ikke har gått enda!

Anonym sa...

"Noen har i hvertfall snø til veinteren" på nederste bildet hvor det er bilde av ved.. Skulle det stå ved der, kanskje og ikke snø?? *knis*

Klem lillesøster :-)

Elisabeth sa...

Her var det mange fine bilder. Gleder meg til å stikke innom Florø i sommer!

Laila Anita sa...

Snek seg inn en liten skrivefeil der ja! :-)

Ja vi får finne på noe lurt når du er i byen Elisabeth, du kjenner jo flere her så!