onsdag 15. juli 2009

Nydelig turdag på Farstad

I går var vi en liten tur i byen for å få med oss litt jazz (eller helst stemningen). Her er et par bilder fra paraden, men etterpå begynte det å regne og vi trakk innendørs.

I dag kjørte vi ut til Farstad for å gå en del av kyststien. Jeg skulle egentlig kjøre med min bil, men der var det flatt batteri, så det ble til at jeg kjørte mamma sin bil i stedet.
Kyststien starter ved Farstadstranden til venstre i bildet. Er usikker på hvor lang den er, men den strekker seg over et ganske stort område.
Leah, mamma og Malin. Leah var ikke så flink å gå sa mamma så vi trodde det ble en kort tur. Jaggu sa jeg smør.... :-) Jenta var kjempeflink og det var ikke ei sur mine!
Mye fin blomster var det der ute
Kan tenke meg at det er litt av et liv her på en fineværsdag
Men selv om sola stakk frem i dag så var det ikke mye folk her. Fint turvær!
Leah og Malin
Tistel var det mye av. De er jo fine da, selv om de stikker noe innmari...
Og en Skabiosa! Ikke spør meg hva slags innsekt det er, det har jeg ikke peiling på!
Fin tilrettelagt grussti hele veien!
Litt balderbrå var det også! (ganske mye..)


Og Leah gikk og gikk. 4,6 kilometer ble det tilsammen.
Vi gikk ut til fyret
men stien går mye lengre
Hustadvika var snill i dag!
En liten rast måtte til
Fint skydekke utover havet
Tilbake på stranden
I kveld ble det litt av et vær her. Jeg skulle vaske bilen tenkte jeg, ettersom den likevel stod der og det var sånn passelig vær. Men det tordna godt i fjellene så regnet var nok like rundt hjørnet. Tommy kom for fikse batteriet til lading og da kom regnet også. Fikk ikke vasket bilen helt ferdig så det får jeg ta igjen i morgen. Nå har det skint opp og det er ganske pent ute. Håper på en fin dag i morgen. Kjørte via Ørjavika på hjemveien for å besøke Silje. Ida og Sigurd var også der.

Ingen kommentarer: