fredag 25. juni 2010

Gunn og Bjørnar gifter seg!

19.juni var det klart for bryllup på Skotterud. Skotterud ligger i Eidskog kommune helt ved svenskegrensa, en liten halvtime å kjøre fra Kongsvinger. Jeg har vært der mange ganger i løpet av de siste 20 årene og jeg gledet meg stort til å komme tilbake og treffe alle kjente. Det var Gunn og Bjørnar som skulle gifte seg, endelig :-) Det var akkurat 20 år siden første gangen jeg var på Eidskogen, så det ble et lite jubileum der ja! Jeg har alltid trivdes godt der borte, men når det er sagt så hadde jeg nok savnet fjellene og havet om jeg hadde flyttet dit. Så jeg blir nok i Florø ja :-) Vi dro allerede torsdag kveld og overnattet på Otta, for å ikke få så lang vei på fredag. Vi ankom Skotterud halv tre og vi ankom "lokalet" samtidig med den kommende bruden, så det klaffet veldig bra. Vi hjalp til litt før vi dro over svenskegrensa på vår første tur.... Jeg skal ikke komme innpå her hvor mange turer vi tok, men for å ha sagt det; jeg tror det blir LENGE før vi trenger å ta en tur på polet.....
Lørdagen åpnet med litt regn, men utover dagen ble det lettere skydekke og når sola kom frem så var det rett og slett godt og varmt. Vi bodde hos Gunn sin stefar, og her er vi fotografert utenfor huset hans rett før vi dro i kirka.

Vielsen var i Eidskog kirke på Matrand. Den eldste datteren til Bjørnar, Ellen Therese, sang i kirka, ("Det vackraste jag vet", og "the Rose") Helt fantastisk nydelig! Blir nok husket!
Begge svarte ja og etter vielsen ble det mange gratulasjoner ute. Her er det Gunn sin stefar, Arne, som gratulerer. Han fulgte henne opp kirkegulvet.
Her sammen med Gunn`s forlover Heidi og Bjørnar sin forlover Per Oskar, og ungene Helene og Ingvild. De har også Martin, men han greidde å lure seg unna på dette bildet.
et fornøyd og lykkelig brudepar! Ønsker dere alt godt!
En lekker bil! Vi lurte oss til en liten prøvetur mens brudeparet ble fotografert :-)
Skål!
Bak på veggen der de satt i lokalet hadde de hentet inn bjørk og laget et hjerte. Dette var utrolig flott! Veggene i slike lokaler er stort sett så som så.... Her sammen med døtrene til Bjørnar, Ellen Therese og Tine Marie. Da jeg var på Eidskogen første gangen var de 2 og 4 år, så noe større har de blitt. Jeg ble husket for hattene jeg kjøpte til de i barndåpen til Martin for 94...

God mat var det og selv om vi satt til bords i tre timer, så gikk tiden utrolig fort. Etterpå åpnet baren og kaffe og kaker ble servert. Denne hjertekaken hadde jeg med fra Florø. Er veldig fornøyd over denne kaken, den er nok den fineste jeg har laget :-)
Jeg traff flere som jeg ikke har sett på 16-17 år og det var veldig morsomt å se hvordan folk forandrer seg. Veldig hyggelige folk og en veldig kjekk fest. Nesten som man skulle ønske det ble flere bryllup :-) Tusen takk for at vi fikk komme Gunn og Bjørnar!!

Ingen kommentarer: