mandag 23. august 2010

Soveromsblogg

Å neida, her snakker vi ikke om noe spennende blogging akkurat, dette skal handle om oppussing av soverom. Det har gått en stund siden jeg flyttet inn til Astor og i denne tiden har vi delt soverom med jentene. Dette har gått på et vis, særlig ettersom de ikke er her på heltid. Men det er klart at både vi og de er blitt leie og det har ikke akkurat vært noe jenterom for de. Det har bare vært et soverom. Hele tiden har det vært en plan om å lage soverom i 1.etasje for oss voksne, men det er jo mye som skal gjøres med et slikt hus, dermed gikk det litt treigt i starten.
Alt måtte rives før nye vegger, gulv og tak skulle på plass.
På baksiden av den hvite veggen ligger stuen.

Ikke så lang vei til naboen, men litt "skog" i hagen hjelper!
Huset er gammelt og bærer preg av dårlig arbeid, både innvendig og utvendig.
Astor er heldigvis en smule handyman så han gjorde alt selv. Jeg følte meg egentlig litt hjelpesløs, det var jo ikke så mye jeg kunne gjøre. Men men... det var nå andre ting å gjøre i huset også da!
En vanlig dør ble erstattet med en skyvedør. Veldig lurt ettersom gangen er liten nok som den er. Det er fire dører i gangen, stuen til høyre (har forresten ikke dør der), badet rett frem, yttergang til venstre for baddøren og så kjellerdør rett til venstre ut fra soverommet. Det ble fem det gitt..... (eller fire dører da), så da er det greit med skyvedør. Men vi må nok ha krok på den ja, ungene fant fort ut at det var kjekt at vi hadde nytt soverom...
Klokka ti på lørdagskvelden bar vi på plass senga og kunne sove i vårt eget soverom! Det var en utrolig deilig følelse! Skyvedørsgarderobe med speildører er kommet opp på veggen til venstre. Ikke bare like lurt ser jeg i ettertid, men det får iallefall rommet til å virke større. Dessverre er det andre ting som blir større også...
Sengesettet kjøpte vi i Tyrkia i juni. Da jeg såg det på første markedet bestemte jeg meg egentlig for at dette måtte jeg bare ha. Men jeg måtte på tre marked til før jeg fikk kjøpt det, det var siste dagen og vi stresset for å bli ferdig til å dra! Men jeg angrer ikke, det er kjempedeilig å ligge i!! Men det er veldig glatt, så dyntrekket har en tendens til å gli av... lurte på å ordne med borrelås et sted... Det har vært så varmt at vi har bare ligget i dyntrekket til nå, men i dag har jeg hatt på plass dynen!
(ja det skal komme sengekappe på plass)
Gleder meg til å legge meg!!

2 kommentarer:

Grete sa...

Hærlig når et prosjekt er fullført ja ! Her er det så mange (inne i hodet mitt),men John gjør sitt beste for å unngå temaet....
Det blei da kjempefint hos dere,skal også ha skyvedørsgarderobe...men tror ikke vi skal ha speildører...
Ha en flott uke,Laila og hils Astor!

Laila Anita sa...

Takk for det ja! Her er vel utvendig som står for tur, vi må bytte kledning og male hus før vinteren kommer. Så vi får bare håpe på godt malevær fremover!

Ha ei flott uke du også!