mandag 16. mai 2011

Jordbæråker

Slik såg det ut en gang.... Eller.. det var jo enda verre enn dette da jeg flyttet inn her da, men jeg ryddet en god del her i fjor høst. Påskeliljeløkene er nå gravd opp og lagt til sides til høsten når jeg kanskje har en plan over hvor de skal stå... Det er ikke få løker...

Så bestemte vi oss da, på lørdag skulle det bli jordbæråker her!!
Det var mye hagedjevel/skvalderkål der så vi valgte å snu opp ned på jorda og bearbeide den litt, da var det også enklere å få to flater slik at kassen ikke ble stående på skrå. Vet at jordbæråkeren gjerne skal være i skråning, men nå ble det nå slik her da.

Så snekret Astor kasser som vi satte oppå den sterkeste fiberduken, så slapp vi iallefall hagedjeveln! På sidene har jeg gressløk, tatt fra et annet sted i hagen, oregano, persille, ramsløk og på andre siden har jeg markjordær også tatt fra et annet sted i hagen.



Vi prøvde først å ha duk oppå men det var litt vanskelig å holde den på plass så vi droppet det på resten. Mulig vi angrer senere men...

Så spylte jeg hele plattingen og rydda til 17.mai :-)

Gleder meg til å se blomstringen videre, og ikke minst at det kommer jordbær i åkeren! (helt klart en fordel at bare tre av seks personer i huset spiser jordbær :-) )


2 kommentarer:

Unknown sa...

Dere har faatt til mykje allerede i hagen, ser koselig ut :) kjekt med hageprosjekt, hadde eg berre hatt ein...

Veronika sa...

Jeg liker jordbæråkeren din veldig godt, akkurat slik jeg også vil ha:)