søndag 8. januar 2012

2012

Ja det går ikke så fort med denne blogginga for tiden. Men nå skal jeg forbedre meg, tror jeg! I dag har det vært et alldeles nydelig vær her i Florø, og så er vi så heldig at det faller på en søndag!! Våknet halv ni og såg at det kom til å bli en fin dag, så det var bare å komme seg opp! Nå tar det jo litt tid før solen kommer over fjellene, men klokka elleve var vi på vei ut.

Vi bestemte oss for å prøve å gå opp Norefjell, for vi regnet med at veien var ganske glatt. Opp Norefjell var det å gå litt på is, litt snø og litt bar sti. Så alt i alt så var det noenlunde fint å gå der. Men jeg bestemte meg fort for at jeg ikke skulle gå ned igjen samme veien.

Jeg synes det er så fint å gå Norefjell. Da kommer man fort opp i sola og kommer opp og får utsikt i alle retninger. Går man veien har man jo verken sol eller utsikt!





Flystripa nede til venstre. Helt ute i horisten ser vi to oljeplattformer.

Florø sentrum med STX i forkant

Ja jeg vet, ikke noe bra bilde, men når man først når toppen så måtte det jo bevises! Jeg blir ekstrem våt i håret når jeg går så neste gang skal jeg gjøre som fotografen, ta på lue!!

Jeg er godt i gang med 2012 og føler formen blir bedre for hver dag som går. Etter at reisebyrået ble avviklet i november så har jeg gått hjemme. Ble sykmeldt ut 2011, men med null interesse fra legen så er jeg nå over på dagpenger. Det er iallefall ikke legestanden i Florø som skal få ros for at jeg kom meg ovenpå igjen!!

Jeg har nemlig vært med på "Aktiv på dagtid", dette er et tilbud som kommunen har for folk som står utenfor arbeidslivet, på en eller annen måte. Her trener vi i svømmehallen og på treningssenteret til faste tider med trener. Disse skal ha kjempeskryt for måten de jobber på! Nå er tiltaket under endring og har fått navnet "Frisklivssentralen". Vi er nå spente på hva som skjer fremover.

Siste uke så slik ut for meg:

Mandag: trening på Puls i 1,5 timer

Tirsdag: trening på Puls i 1.5 timer

Onsdag: bassengtrening i Havhesten 1 time + litt tid på Puls (fant fort ut at å trene etter å ha vært i svømmehallen ikke var det lureste)

Torsdag: trening på Puls i 1,5 timer + bassengtrening 1 time

Fredag: fri

Lørdag: trente på ellipsa hjemme

Søndag: Tur på Brandsøyåsen

Og sånn skal det fortsette! 2011 sluttet på denne måten, og i tillegg forlovet vi oss på nyttårsafta, så man kan vel trygt si at jeg har det ganske så bra for tiden!

Godt nytt år alle sammen!



Ingen kommentarer: