mandag 2. februar 2015

Opplevelser på rad og rekke!

Denne helgen har vært en maratonhelg for oss. Planene var ikke så veldig mange, men helga fyltes opp med gode opplevelser. Jeg startet oppladningen til helgen med å gå på Brandsøyåsen sammen med Hege. Sånn passe turvær, men fin tur og glad for at hun gidder å gå med meg som ikke er like sprek som henne :-) Bildet har jeg lånt fra Hege, satser på at det er greit ettersom det er bilde av meg :-)


Så kom lørdagen og jeg må medgi at skuffelsen var tilstede da jeg såg at det hadde snødd i løpet av natta. Nå når vi var så godt i gang med løpetreningen!! :-(  Etter å ha blitt påseilt (ikke påseilet... )  av en annen båt før regattastart i fjor høst har vi ventet på plass på verksted, og nå var endelig vår tur kommet. Båten var pakket og klar og lørdag morgen tok vi turen opp til Seljestokken.


Her var det bare å pakke på seg, for selv om det var ganske så stille på sjøen så blir det fort kaldt når man må sitte i ro. For her var det ikke store bevegelsesmulighetene!



Furuholmen i vinterdrakt! 


Ikke ofte vi får se ørn på så nært hold som denne dagen, så det ble et fotostopp underveis. Ikke så godt å få til gode bilder med et lite pocketkamera, men det ble da noen :-)





Stabben fyr må alltid fotograferes. Litt spesielt med mektige snødekte Store Batalden i bakgrunnen. 



Seljestokken. Da håper jeg at de tar godt vare på båten og at den forhåpentligvis er ferdig til påske! Er så klar for båtlivet!!


Etter at vi kom tilbake fra Seljestokken var det en liten pause hjemme med grøt. Men vi kunne jo ikke sette oss ned hjemme i dette flotte været! Så da ble det en tur i Storeåsen for å sjekke forholdene med tanke på tur søndag. 

Svanene låg på Lisjevatnet og koste seg. 





Vi ville gå minst mulig på vei så vi utforsket stiene. Enkelte steder var det ingen som hadde gått før oss men det var forholdsvis enkelt å finne stien likevel. Det var litt snø å labbe i, men det var ikke glatt.


Sola er på vei ned


Jeg hadde på meg gamasjer for ikke å fylle skoene med snø. Det var ganske lurt, men disse gamasjene hadde strikk under og det klabbet.... Så det ble litt travelt med å sparke av seg snøen.




En fantastisk flott tur i Storeåsen. Men nå var det bare å komme seg hjem og hoppe i dusjen, for nå stod Førde for tur. Der skulle det være Nyttårsdans og jeg skulle skrive for De Danseglade.  

Etter en fantastisk god middag på hotellet så var det godt å slå seg løs på dansegulvet. Her er svenske Kindbergs på scena.



Hærlige gutta i Ingemars


Mye kjentfolk i Førde, her med Nina


Etter noen timers søvn våknet vi til et fantastisk flott vintervær på søndag. Vi hadde avtalt med Ingrid og Johnny at vi skulle gå på kryss og tvers i Storeåsen, så det var bare å komme seg opp. 






Midt i skogen, Astor, Johnny og Ingrid. Det var flere som hadde gått på stiene i dag så det var litt mer opptrakket.







En flott tur på kryss og tvers i Storeåsen! Takk for turen Ingrid og Johnny!

Må bare beklage at det blir mange solnedgangbilder fremover, men vi ser kanskje solnedgangen en måned til, før den skjer litt for langt nord, så her må vi bare nyte mens vi har den. Og det er jo ikke hver dag det er slikt vær heller...






Vi tulla tidligere på dagen at vi skulle gå på måneskinnstur på Brandsøyåsen. Nesten fullmåne, snø og godt vær, den kombinasjonen finner man ikke ofte. Etter å ha funnet sofaen satt turen litt langt inne, men jeg fant ut at jeg heller kom til å angre på at jeg ble sittende enn at jeg kom til å angre på at jeg gikk turen. Så vi dro på tur kl. 20. Normalt ville det vært behov for lommelykt på turen, men i kveld var det sååå lyst og fint!









Ja det ble en helg fullt av inntrykk og kjekk kjærestetid. Ble ikke mye sofasitting denne helgen nei! 


Ingen kommentarer: