fredag 31. oktober 2008

Ja da er jeg endelig på nett igjen. Det var virkelig på tide. Først var det uvær en dag og modemet røyk. Så var det å bestille nytt hos Telenor. Så ble det enda mer uvær og pc`n røyk. Inn til Kontorsenteret med den, heldigvis var det bare småting som kunne repareres. Da jeg kom hjem og endelig skulle begynne å sette på plass ting, så var skjermen gåen også!!! Da var jeg rett og slett lei. Men nå sitter jeg her med en 22 tommer (skjerm ja) og er ganske fornøyd.
Så derfor har jeg vært lite på bloggen!
Forrige helg hadde vi blåtur med jobben. Det var Åse og jeg som var "komite" og vi gledet oss veldig. Vi skulle nemlig til Bjørkedalen, til en kamerat av Åse. Søndagen førut ble Malin med oss inn der for at vi skulle vaske litt. Da var det såpass vær at jeg tok litt bilder, det var jo ikke sikkert det ble sånn vær søndagen etter, i tillegg kom det sikkert til å være mørkt da vi kom dit.

Som meg så hadde han sett på 71 grader nord, der de hadde konkurranse på to sånne brett. Og som den fingernemme karen han er så lagde jo han selvfølgelig et slikt et! Malin syntes iallefall at det var kjempemorsomt.
Jeg visste ikke helt hva jeg gikk til så jeg ble en smule overrasket og ikke minst begeistret da vi entret kjelleren. For dette var ingen vanlig kjeller. Vi kunne like gjerne ha entret en italiensk restaurant. Her skulle vi ha fest ja, helt klart!
Mange detaljer, og mye er hjemmelaget!

Ute var det badestamp med flott utsikt over fjorden. Jeg er glad jeg tok bilde ute denne dagen, for dette været hadde vi definitivt ikke da vi satt i boblebadet en uke senere :-(
Her er vi nede ved badestampen. Har ikke problemer med å se for meg hvor vakkert det er her sommersdagen!
Tunet var virkelig idyllisk. Til høyre har han gamlestua og eldhuset. Rett frem er verkstedet der han hadde dette brettet stående.
Og det var i kjelleren på hovedhuset vi skulle være. Dette var nesten en godværsdag i forhold til det vi fikk på selve blåturen. For det kom enorme mengder med vann og i tillegg blåste det. Så her var det egentlig best med støvler.
Vi startet i ved grua med en aldri så liten apertiff. Åse ønsket velkommen og fortalte litt hvorfor vi var der vi var.
Så gikk turen til verkstedet for å konkurrere litt og drikke litt champagne. Dette var plutselig mye enklere enn da Åse og jeg prøvde det uken før, så det ble ikke helt som vi hadde tenkt. Ettersom ikke alle var på plass så bestemte vi oss for å gå tilbake hit senere på kvelden. (dette ble ikke noe av siden det var så dårlig vær at vi ikke orket tanken på å kle på oss for å gå over hit) Her er det Vivian som prøver. Det var flere som fikk frem konkurranseinstinktet her.
Norid og meg passer bare på at det gikk riktig for seg!
Åse hadde vært der ute dagen i forveien for å lage i stand, og å skrelle poteter. All ære til henne, og selvfølgelig til Kolbjørn som stod for middagen; fårikål! Og det var nydelig mat!
Mange flotte detaljer i kjelleren!
Rett og slett bare helt råflott!
Alle detaljer på plass. Lysestakene er selvfølgelig hjemmelaget!
Det er bare det å komme på det....
Vi hadde opptil flere som passet på oss :-)
Her koser vi oss med den gode maten. Tror neppe vi kunne hatt det noe særlig bedre!
Etter middagen ble det dartkonkurranse (vi hadde to lag gjennom hele kvelden, jentene mot guttene), og sjefen har konkurranseinstinktet i orden ja.
Rundt midnatt var det bare å hive på seg badetøy og komme seg ut i stampen. Noe så utrolig deilig! Ikke skjønner jeg hvorfor bare Jan Erik, Vivian, og meg tok sjansen. Vi storkoste oss!
En utrolig flott kveld selv med et forrykende uvær. Og en stor takk til Kolbjørn som åpnet sitt private hjem for oss. Dette glemmer vi aldri!
Takk takk!

2 kommentarer:

Elisabeth sa...

Ser veldig idyllisk ut her i Bjørkedalen. Koselig lokale med fine detaljer. Sikkert en artig fest dere hadde.

God helg!

Laila Anita sa...

Ja det var utrolig flott der. Tenk å ha et sånt lokale i eget hus da :-) Ja man kan jo drømme!

God helg til deg også!