søndag 11. oktober 2009

Hatlesetnipa

Da ble det endelig bra vær, og attpåtil på en frilørdag. Anita og jeg tok derfor turen på Hatlesetnipa. Men etter tre måneder og null trening så burde jeg kanskje tenkt meg om før jeg gikk dit. Var nok ikke helt i slag i tillegg, så det var nok kun staheten min som fikk meg til topps!

Vi gikk også denne gangen opp fra Grov, der er det skogsvei et godt stykke oppover i lia.
Anita!

Terdalskeipen og Klauekeipen.

Før man kommer opp på første toppen er det et stykke der det er veldig bratt, og her låg det selvfølgelig is, og den var speilblank. På et punkt så måtte jeg hakke løs litt is for å kunne sette ned foten. Vi grudde oss veldig til tilbaketuren...

Første toppen
Og oppå var det snø ja! Mye mer enn vi hadde regnet med. Heldigvis hadde jeg gode sko!




Det er iallefall en flott utsikt herfra!
Nesten litt påskestemning!


Håsteinen var et av målene mine i år... nå er det for seint..

Mot Norddalsfjorden






Dina var ikke så enkelt å få på bilde!
Endelig på toppen! Det var godt å kunne skifte til tørre klær, men uansett kunne vi ikke bli sittende lenge her, for det var bikkjekaldt! Blir nok siste turen opp her i år.

Ingen kommentarer: