onsdag 28. oktober 2009

Søndag 18.oktober, fortsatt UBUD

Søndag var vi klar for sykkeltur på 27 km. Vi ble kjørt opp i fjellene, en for meg litt lang tur... Jeg har ikke lett for å bli bilsjuk, men på de veiene der kan hvem som helst bli litt uggen. Vi hadde et stopp først på en kaffeplantasje, der vi fikk se den lokale måten å lage kaffebønner på. Tror ikke om jeg skal fortelle om det her, for da vil nok mange slutte å drikke kaffe :-))
Så øverst i fjellene hadde vi en stopp for frokost (vi hadde da allerede spist frokost før vi dro). Det som møtte oss i restauranten var papir med lim på for å fange fluene... og de var det mange av.... så matlysten forsvant like fort som vi kom inn der. Men utsikten var det ingenting å si på!!



Så startet sykkelturen. Vi fikk utdelt sykler, hjelm og hansker (hanskene fikk vi beholde som suvernir). Først var det bare nedover og nedover og jeg var helt gåen i hendene etter å ha bremset så lenge. Nå var det noen spreke folk fremst i løypa som skulle først i mål, så vi fotografene ble hengende litt etter. Jeg kunne tenkt meg å hatt mange flere stopp! Vi kjørte gjennom mange små landsbyer, og unger spratt uti veikanten for å rope til oss.
Et lite stopp ved et tempel. Jeg var den som punkterte jeg da... Men tok over sykkelen til den ene guiden med en gang, så det gikk helt fint. Vi syklet på noen smale grusstier der det både var kronglete og bratt, så der var jeg fornuftig nok til å gå av sykkelen. Er jo ikke akkurat vant til å sykle i terrenget da.... Men stort sett så gikk turen på asfalt. Man måtte bare passe seg så det ikke plutselig kom en høne uti veien eller noe... :-)
Et lite stopp for å se på en rismark!
Så stoppet vi hos en familie der vi fikk tatt en titt på dagliglivet hos de. For et helt annet liv de lever i forhold til oss!
Ungene stilte villig opp til fotografering. Var nok litt kjekt å få sett bildet med en gang!
Mor sjøl var i arbeid!
En veldig selskapssyk gris!

Er veldig glad for at den stod fastbundet!
Veldig kjekt å få se hvordan de bodde!
Vi avsluttet med lunsj på en koselig restaurant langt ute i ødemarka.
***
Da vi kom tilbake til hotellet var det bare å hoppe i bassenget, der vi fikk servert øl og nøtter ved bassengkanten. Det fortjente vi da!!
***
Før kveldens middag rakk Irene og jeg litt shopping, ble litt stress for å få med seg mest mulig på kortest mulig tid...
***
Middagen ble inntatt på hotellet, veldig bra!!!

Ingen kommentarer: