tirsdag 10. november 2009

Lisjeåsen og Storeåsen

Enda en strålende dag i Florø og helt utrolig at jeg faktisk har fri i dag også! Jeg kunne nok veldig gjerne tenkt meg på en lengre fjelltur i dag, men jeg var ikke helt fri for snørr, og Malin var heller ikke særlig frisk så jeg ville ikke la henne være alene hjemme altfor lenge. Så det endte med at jeg tok med meg Dina og gikk i Storeåsen og Lisjeåsen. Hun skal lukte på alt, så det er ikke snakk om den store trimmen, man kan vel heller kalle det terapi :-)
Jeg startet med å gå over Lisjeåsen og der får man en veldig god utsikt over byen.
Storevatnet
Og i bakgrunnen har vi Brandsøyåsen som jeg var på både i går og søndag.
På den andre siden av åsen er det et annet utikkspunkt, men her hadde det nok hjulpet å tatt bort litt skog. Er nok fint å sitte her og se på solnedgangen!
Mye skog er det, og da når ikke sola frem og det blir kaldt!!
Kjære julenisse; jeg ønsker meg ekstra linse til kameraet!!!! Hadde vært veldig kjekt å hatt en bedre linse her ja!
Så gikk jeg bort til utkikkspunktet på Storeåsen, der det er hogd ned såpass med skog at man har en utrolig flott utsikt vestover!


Og nordøstover mot byen. Terdalskeipen og Klauvekeipen på nordsida av fjorden.




I stedet for å følge veien over åsen så hoppet jeg av og fulgte en av stiene som går sørover. Man får da et nytt utkikkspunkt sørover mot Ewos og flyplassen. Her hadde jeg sola midt i mot så det ble ikke noe bra bilder.
Jeg gikk ikke stien tilbake men fortsatte videre mot øst for å komme inn på veien lengre borte. Her er stien veldig fin, og det er utrolig at ikke flere går her. Nå var jeg her midt på dagen, men det virker ikke som den er så veldig godt brukt. Nå er det jo også mørkt på kveldene og da er det ikke så godt å gå der. Midtveis møtte jeg på en gapahuk, om den er ny og ikke ferdig eller gammel og falleferdig skal jeg ikke si....
Som sagt, stien var fin hele veien. Her skal jeg nok gå igjen! Jeg kom innpå veien helt i øst der siste rasteplassen er, derfra gikk jeg tilbake veien. Jeg var ute i nesten to timer. Ikke så store området, men med ekorn i flere av trærne og som sagt; en hund som skal snuse på alt, så går tiden. Men hva er bedre å gjøre på en så fin dag??

Ingen kommentarer: