torsdag 5. november 2009

Onsdag og Torsdag på Lombok

Onsdag morgen var det på tide å ta farvel med Gili. Vi skulle i båt igjen, nå over til Lombok. Her var det små båter som bare fraktet oss, og turen tok ti-femten minutter.

Mens vi ventet på båten fulgte vi med de lokale fiskerne som prøvde fiskelykken.
Ankomst Lombok. Jeg var sikker vi var på sørsida av øya og så var vi på nordsida!!! På tide å ta en titt på kartet??
Her byttet jeg minnekort, et minnekort som var kaputt etter 250 bilder. Jeg håper inderlig at et firma i Oslo kan hjelpe meg, men det tar litt tid. Da vi ankom Lombok var vi og såg på to hoteller, meget bra hoteller begge to.
På vei over dit vi skulle bo var det en ny "monkey forrest" og det var kanskje kjekkere enn det andre stedet på Bali, for her gikk de bare langs veien og man trengte ikke billetter for å se dem! Her hadde jeg mange flotte bilder da....:-(
Heldigvis hadde jeg også Malin sitt poketkamera med, så jeg fikk tatt litt bilder da vi ankom hotellet. Eller, dvs. dette er dagen etterpå. Vi møtte nemlig på et skikkelig regnskyll da vi ankom!

Denne lille junioren hang utenfor døra mi :-)
Veldig flott bassengområde på hotellet, men vi fikk dessverre ikke mye tid her.


Torsdag var vi på en fantastisk utflukt, der vi fikk sett veldig mye. Først var vi på tur på denne elven på bambusflåter. Veldig kjekk start på dagen!
Og masse takk til Irene som er her i hvitt til høyre, som jeg har fått noen av disse bildene av. Hva skulle jeg gjort uten deg??
Vi stoppet underveis og fikk tatt litt bilder

Dagens hotellvisning hadde vi på Novotel, et veldig bra hotell. Stranden var nydelig!
Ungene hang etter oss for å få solgt smykker. Vi fikk ta bilder hvis vi kjøpte :-)
Vi hadde også en lokal guide, Irene og jeg, som fortalte oss litt forskjellig, bl.a. hva disse karene drev med. Det var en slags type tang som de hentet fra et sted for å legge ut i sjøen her for en periode og så solgte til bl.a. Japan der det ble brukt til kosmetikk.
Fredag gikk turen tilbake til Norge. Vi hadde noen timer i Jakarta så der var vi innom et hotell og fikk lunsj og omvisning. Etter seks flystrekninger og 36 timer var jeg tilbake i Florø.... Overvekt i Oslo, men DAT-skranken var heldigvis ikke åpen så jeg fikk ikke betalt :-)
****
En kjempefin tur, med en kjempefin gjeng!

Ingen kommentarer: