tirsdag 27. oktober 2009

Lørdag 17.oktober, UBUD

På lørdag skulle vi ta veien fatt nordover til Ubud som ligger midt inne på øya. Det tok et par timer å kjøre dit og vi hadde et par stopp underveis. Veisystemet på Bali er håpløst for andre enn de som bor der ettersom det ikke finnes et eneste veiskilt. Det er smale veier og svinger og bakker og man kjører gjennom veldig mange små landsbyer. Det sies at man bruker 7 timer på å komme seg de ti milene som går fra sør til nord på øya.
Først stoppet vi i Tohpati som er kjent for batikk. Der fikk vi se hvordan de jobbet, og det var ganske så imponerende!

Jeg fikk malt på buksa mi. Her er de stø på handa!
Så ble det stopp Celuk der vi fikk se hvordan de laget detaljer til smykker etc. Herregud for et tålmodighetsarbeid!!

da vi ankom Ubud ble det hotellvisninger. Et av stoppene var Komaneka Bisma. Her ble vi over oss av begeistring. Med en fantastisk frodig hage og rom man bare kan drømme om, var det nok mange som ville bo her. Jeg ble for min del litt opphengt i bassenget, for det var ikke koselig i det hele tatt. Her kunne de gjort noe annet.

Men som sagt; rommene var det ingenting å si på!

Ganske så innbydende, ikke sant??



Mange varianter :-)

Spørs om jeg skulle prøvd meg på en slik her hjemme!

Bassengområdet til et av byhotellene.



Lunsj spiste vi på Cafe Lotus midt i sentrum av Ubud. Veldig koselig restaurant og perfekt beliggenhet for shopping!

Med et tempel i hagen!

hagesiden

Til slutt ankom vi vårt eget hotell, Pita Maha hotel. Her ble det mye latter da de tok oss med for å vise oss det første rommet. Vi var så imponert over rommet og da vi oppfattet at dette var et av våre rom så knakk vi sammen. Jeg hadde enkeltrom så jeg fikk boltre meg fritt! Her var det flott hage utenfor og gjerde rundt, så det var null innsyn. (og hengelås både på gjerdet og inn i leiligheten, noe som var helt forferdelig når man kom "hjem" og var tissetrengt!!!)

Bad og dusj var ute. Da er det godt at temperaturen er rundt 30 grader!



Bassenget låg helt ute på kanten med en flott utsikt over dalen. Dette ble nok favoritthotellet til flere av oss i Ubud. På kvelden var vi på Royal Pita Maha, som vi kun fikk sett i mørket, men det var også et luksushotell. Der var det workshop med lokale firma som jobber med turister. Etterpå spiste vi middag på en lokal restaurant som vi helst bare glemmer.

Ingen kommentarer: