lørdag 11. juni 2016

På tur til Rognaldsvåg

Det ble så mange fine bilder i dag at jeg nesten må lage et innlegg. I dag startet jeg dagen klokka 05.00. Veldig tidlig, men på en slik nydelig dag så gikk det veldig greit. Jeg har lenge jobbet for å få med meg en gruppe innvandrere på tur til Reksta og i dag skulle turen gå. For en fantastisk dag å ha en slik tur på!


For å være ærlig hadde jeg nok tenkt at mange ikke kom fordi det var tidlig og med flere unger så vet jeg at det ikke er så enkelt. Men på kaia møtte det meg sååå mange smilende unger at det var bare en fryd! 


I Rognaldsvåg ble vi møtt av Ingrid og Hans-Jacob som ga meg et stikk tidligere i vår om at de gjerne ville ha folk på besøk. Jeg er ikke helt sikker på at de trodde meg da jeg sa at det skulle jeg fikse. Men i dag kunne de med egne øyne se at jeg fikset det! 


Basen var på skolen, som ikke er skole lenger. Det er flotte lokaler der ungene med en gang fant gymsalen og alt utstyret som fantes der. Leken var igang!


Tiden gikk litt treigt på morrakvisten så vi gikk oss en tur for å finne sauer. Og de fant vi. Men når unger løper, sauene også løper :-)




Etterpå gikk turen den andre veien og det ble et stopp på butikken med is til barna 




Og i fjæra for å finne krabber måtte vi










Hvor er Sara og Abraham?? 


Jo der var de, og Abdo! 





Og alpakkaene måtte vi hilse på



To av mine nye gode venner. Han til venstre slapp knapt handa mi.  


Og da denne karen kom til skoleplassen med denne merkelige skapningen ble ungene svært så nysgjerrige 





Og de fikk prøve å kjøre hver sin gang. Ikke planlagt, men svært så populært!


Så ble det traktortur for å hilse på hønene til Ingrid. Og Sara og Abraham fikk gå inn og hente egg. Alle dagens egg ble solgt i en fart! 




Så stoppet vi og fikk en litt nærmere kikk på sauene ettersom Ingrid hadde med mat til de 












Og etter en runde på en traktorhenger var det klart for kyllingsuppe laget av Ingrid. Nydelig godt!



(foto Helen Rognsøy)

En fantastisk tur er over og vi er på vei hjem med Øyservice. 



Takk til Sunan og Saba som bidro med sin hjelp på turen og selvfølgelig en STOR takk til Ingrid og Hans-Jacob som tok så godt vare på oss, og dere andre som stakk innom for en prat eller vinket til oss :-) Det vanket MANGE klemmer da vi skiltes på kaia og jeg tok hver og en til meg. I dag føler jeg virkelig jeg har gjort en god gjerning når jeg har sett hvordan alle koste seg. Vi var totalt 46 personer på turen fra mange forskjellige land. Savner allerede min nye "bestevenn" :-) 



Og sånn bare for å toppe turen tok vi med oss venner + vår greske  gjest Alexandros til Ålvora for grilling.


Der er det jo blitt veldig fint, anbefaler alle å stikke innom der!



Vi grillet makrell, kylling, pølser, og grillskiver og min tzatziki falt i smak hos Alexandros :-) Happy :-)


Nå skal jeg gå og legge meg og kjenne på den gode følelsen av å ha gjort en god gjerning for mange mennesker. Ja det er selvskryt i dag, men jeg fortjener det! :-)

Ingen kommentarer: