søndag 14. juni 2009

Tre impulsive skytter rakk tre støyler i dag!

I går kveld hadde jeg en trivelig kveld hos Ole. God mat og god drikke og godt selskap. Det var godt å få denne kvelden sammen ettersom han nå blir borte i en måned på ferie. Håper ukene går fort!!!
Da jeg stod opp i dag kjentes det ikke helt ut som om kroppen ville på fjelltur, men jeg var ikke særlig vanskelig å overtale heller. Så da ble det tur med Anita og Frode. Planen var å gå opp til Eikefjordstøylen for så å gå derfra over til Hovlandstøylen. Vi begynte på stien opp til Eikefjordstøylen, men da vi kom opp til brua fant vi ut at vi skulle sjekke ut Knapstadstøylen.
Så da ble det slik da!

Litt annerledes turterreng innover til denne stølen, så det var litt kjekt å gå der. Ikke noe særlig stigning heller.

Fin utsikt hele veien!
Hvis du blåser opp bildet så ser du ei rød hytte øverst til høyre, der er Eikefjordstøylen. (ser nå at man må nesten ha lupe for å se denne røde hytta...)


Vi kom bort fra stien et lite stykke men stort sett var det fin sti og varder å gå etter.
Så fant vi Knapstadstøylen da, ligger vel omtrent 350 moh tenker jeg. Om noen vet det korrekte så tar jeg gjerne imot! Det som var litt morsomt da vi kom dit da, var at forloveren til Frode m/familie dukket opp. Litt morsomt med tanke på at vi IKKE skulle dit!
Noen som har mistet geviret sitt!
Så bestemte vi oss for å prøve å gå over til Eikefjordstøylen. Vi visste at det skulle gå, men ingen visste akkurat hvor stien går. Og det vet vi fortsatt ikke. For vi fant den ikke.... Halvveis var det veldig fint å gå, for da gikk vi på berg, men den siste biten gikk vi i skogen, uten sti, og selv om det forsåvidt gikk greit, så var vi veldig glade da vi endelig fant stien like nedenfor støylen.
Ikke mye vann i elva nå nei!
Sånn er elva når det ikke er vann der. Veldig spesielle steiner.

Naturlig kunst! Og dette er bare halve av treet.
Eikefjordstøylen har nok den beste utsikten!
Frode og Anita!
Meg og Dina

Ettersom vi fortsatt følte oss spreke så fant vi ut at vi like godt kunne ta med oss Hovlandstøylen også. Her fikk vi i det minste vite hvor stien gikk! Her har vi gått et lite stykke og dere ser husene på Eikefjordstøylen.
Hovlandstøylen


Kaldt fjellvann er godt!

Så er det bare å komme seg hjemover. Vi brukte i overkant av fem timer på turen og det var ikke akkurat noen lange stopp vi hadde.
Eikefjorden
En veldig fin tur fikk vi i dag! Men nå er jeg fryktelig trøtt og sliten så det skal bli godt å finne senga! Takk for turen Anita og Frode!

2 kommentarer:

Grete sa...

Puh! Blir helt gåen bare av å se på bildene dine,jeg :)
Du må nå bli noe uforskammet sprek etter hvert...synd at det ikke er smittsomt!
Ha en flott dag!

Laila Anita sa...

Det er det som er så dumt, at jeg føler ikke at jeg blir noe sprekere... :-( Kjenner det godt i føttene i dag ja...

Ha en flott dag du også!