torsdag 27. mai 2010

Hagen vår

Da har jeg også begynt å blogge om hage :-) Har nettopp flyttet til et eldre hus, med en eldre hage.... Her er det nok ikke gjort noe på mange mange år, men det er mye blomster og for hver dag så kommer det nye til. Når man akkurat har flyttet inn så vet man ikke hva som dukker opp, så det blir nok en del bilder fremover. Det er mye skvalderkål i hagen så jeg har begynt på et blomsterbed på den ene siden, så får vi se hvor mye jeg gidder å luke....
På oppsiden av huset er vel den beste delen av hagen, her er det ikke så veldig mye jeg vil gjøre, bortsett fra å klippe ned litt innimellom. Her er flere rododendron og denne over her er gul. Veldig fin er den :-)
Eneste jeg kunne tenkt meg oppi her var faktisk en benk. En "svermebenk" :-) Men jeg vet ikke om det er plass til det. Det kommer opp et par rosebusker der som står der hvor jeg skulle hatt benken..
Over disse hvite (som jeg dessverre ikke husker navnet på) kommer det også en busk, men i fjor var den antagelig nedklipt for Astor har ikke bilder av den. Så jeg er litt spent på hva det er..
Disse gule har vi overalt her. Har luka bort noe slik at det ble litt mer luft mellom og mulighet for andre til å komme til.
Her er høyresiden på huset, og ja, det er mye skvalderkål :-(
Her er venstresida på huset. Her er det også mye skvalderkål, men også mye bringebærbusker. Vi er glade i bringebær begge to så de buskene tar vi ikke bort. Planen er å flytte noen av de slik at de står mer samlet, nå dukker de opp overalt.
Mange rododendron.... i mange farger!
noen finere enn andre :-)
Disse har vi også mye av. Både i blått, rosa og hvitt.
Og så er det nok dessverre en og annen løvetann som dukker opp. Noe er tatt bort, men vi har ikke rukket over alt enda. Nå reiser vi bort i to uker, så jeg er litt spent på hvordan det ser ut når vi kommer tilbake...

Ingen kommentarer: