lørdag 14. mai 2011

Hage

I dag (dataen ble så rar så jeg fikk ikke publisert dette før i dag mandag, men det var skrevet lørdag) har vi vært ute hele tiden. Vi startet hos Rognaldsen (gartneriet i byen) for å kjøpe jordbærplanter (og det ble litt til...), så dro vi på Byggeriet hvor vi kjøpte materiale til å bygge rammer til jordbæråkeren. Så var det bare å begynne å grave! Har ikke fått plantene på plass så jeg skal blogge mer om jordbæråkeren i morra! Men innimellom slagene tok jeg meg en runde i hagen. Nå som det har regnet litt og sola skinner igjen så ser vi endringer i hagen fra dag til dag og det er like spennende!

Denne oppdaget jeg plutselig i dag. Det er et stort tre og er gjemt bak rododendroene våre. Den kommer med røde/rosa blomster men er ikke helt utsprungen enda. Tror den kommer til å bli veldig fin så det er veldig synd at den står der den står. Jeg regner med det er håpløst å flytte på noe sånt.
Har også et tre med røde greiner, tror det bare kommer med grønne blader som her, men jeg husker rett og slett ikke fra i fjor.



Har også et annet tre med disse bladene. Den står i bakkant i hagen så den er slettes ikke synlig annet enn fra veien.





Og så kommer Gullregn etterhvert da. Er fin mens den blomstrer, men kunne unnvært den ellers.

Sånne har jeg veldig mye av, både i blått, rosa og hvite.

Vi har tre syrintrær stående, to er lilla som her mens den tredje ikke er sprunget ut enda så jeg vet ikke hvilken farge den er.

Rhododendro nr 2 blomstrer!




I fjor høst kjøpte jeg en eske med løker fra Bakker. Da kom selvfølgelig regnet og løkene ble liggende i esken. Så disse plantet jeg først tidlig i vår. Synes denne var spesielt fin!




Parasollene fra Nina står fint de!

Dette er også en av løkene fra "Pandoras eske" fra Bakker. Er spent på hvordan den ser ut!

Disse synes jeg er særdeles pene!


Når jeg endelig fikk nettet til så får jeg vel blogge om jordbæråkeren også da...


Ingen kommentarer: