mandag 9. februar 2015

DD-treff på Storefjell Høyfjellshotell


6.februar 2010 ble denne videoen spillt inn på Flora Samfunnshus. Der var Astor og der var jeg. Etter det har det vært oss to :-) 


Så det måtte vi feire :-)


6.februar 2015 dro vi til Storefjell for å treffe våre kollegaer i De Danseglade. Vi drar på dansefester for å skrive for De Danseglade www.dd.no og nå skulle vi altså få treffe en del av de andre som også dekker arrangement for DD. 

Vi dro tidlig fredag for tanken var å få til en aldri så liten skitur. Vi ankom Storefjell i et nydelig vær og med tidlig innsjekk fikk vi tre timer på skiene. Ettersom det var fredag var det på dette tidspunktet lite folk til fjells og vi gikk mye alene på de milelange løypene. Rett og slett veldig ideelt for meg :-)


Storefjell Høyfjellshotell ligger flott til på 1001 moh så her er man allerede høyt til fjells. Her har man skiheisen like ved, men heldigvis for meg så trengte man ikke bruke den for å komme seg ut på ski :-)


Utsikten fra hotellet (parkeringsplassen)


Med mange oppkjørte løyper var det bare å bestemme ruta. Vi fikk et godt tips fra jenta i resepsjonen som passet meg som ikke ville ha for store nedoverbakker :-) Midt i blinken for oss!





Utsikt mot skibakkene


Ja hva skal man si?? Det er bare helt fantastisk!






Flere steder er det satt opp grillhytter. Denne hytta var vi innom også i høst da vi var her oppe så vi tenkte at her var en passende stopp for nista. Det var forholdsvis tidlig på turen, men vi hadde ikke spist siden ferga (4 timer) så det var greit å putte på litt. Inne i hytta satt det folk og det var fyrt opp så det var en fin lunk der inne. 








God niste har man jo med seg! 


Alle kryssene var godt merket med hvor man er og piler i alle retninger, i tillegg til kart. Suverent!





Når jeg ser igjen disse bildene i dag så får jeg bare lyst til å pakke kofferten og reise tilbake... sukk











Vi gikk turen til Appelsintreet. (ikke spør meg hvorfor det heter det :-)


Og her har jeg vært før :-) Dette bildet er tatt i juli 2009 da jeg var på tur her med Malin, Anita og Karoline. Men da gikk vi en helt annen vei.








Sikkert litt for mange bilder, men jeg sliter med å kutte ut noen (ja, har faktisk kuttet ut noen da)










Da var vi straks ved vei ende på dagens tur og det ser ut til å være like greit når man ser skyen jeg har i hælene :-)


Astor er litt tøffere i sporet enn meg! 


Storefjell Høyfjellshotell i solnedgang!  






Det var langt fra pene værmeldinger til lørdag, for da skulle "Ole" komme forbi. Og det gjorde han! Her er utsikten fra hotellrommet da vi våknet lørdag. Derfor var det like greit at dagen var fyllt med innendørsaktiviteter.


Deriblandt Elviskonsert med Stephen Ackles, Vidar Busk og Paal Flaata. De er rundt på Norgesturne nå og om de kommer til et konsertlokale i nærheten av deg, så vil jeg bare anbefale deg å gå. Her var det MYE bra musikk!! Bildet er forøvrig lånt av Anne Karin Eikeland. Jeg ville for en gangs skyld bare nyte konserten (svært irriterende at hele familien foran meg filmet med videokamera, mobiler etc hele tiden)


Søndag var det over for denne gang, men vinden løyet såpass at vi bestemte oss for å ta en kort skitur før hjemreise. Denne turen ble bare på en time. Løypene var ikke oppkjørt da vi startet så det var litt trått, men da tråkkemaskina kom ble det straks veldig mye bedre. 








Når man ser slike bilder.... er det rart vi ikke tenkte på å sjekke værforholdene over fjellet med tanke på hjemturen? Da vi kom til Hemsedal møtte vi skilt hvor det stod "kolonnekjøring". Jaja, tenkte vi, det blir vel litt å vente. Sjekket på nettet hvor det stod "inntil 8 timer ventetid fra øst".... Skitt!!! Da tok vi avgjørelsen om å kjøre tilbake til Golsfjellet, videre til Fagernes og Filefjell (det skal sies at da vi hadde kjørt to timer ble det sagt på nyhetene at de hadde tatt hele køa i kolonnekjøring over Hemsedal :-( ) Det ble en times ventetid i Tyinkrysset. Så i stedet for å være hjemme i rimelig tid var vi ikke hjemme før 23.45. Da var vi rimelig trøtte og leie :-( Men alt i alt en kjempefin helg og kjekt å treffe DD-kompanjonger!

Ingen kommentarer: