tirsdag 11. august 2015

Sommeren med Inka og Minni, uke 7 og THE END

Denne uken har hatt preg av at jeg har begynt å jobbe igjen (på turistinformasjonen) Dagene har gått og det har blitt lite lange turer for Minni og Inka. Torsdag hadde jeg fri og da meldte jeg meg til tjeneste på billettkontoret til Fjordsteam. Og det angrer jeg ikke på, det var utrolig kjekt å treffe så mye båtfolk. Er veldig glad fordi Astor og jeg har denne felles interessen. Da han var ferdig på jobb kom han også for å hjelpe til. Båtene begynte å komme inn rundt kl. 18 og det var et flott syn! Jeg kommer ikke til å skrive så mye om båtene, på de fleste ser dere navnet på båten og da er det bare å google i vei :-)




























































På lørdag var jeg på jobb da gata fyltes opp med veteranbiler. Her var det mye flott å se. "Dessverre" kom det ei dame jeg måtte hjelpe så det ble ikke flere bilbilder. Hun fikk den hjelpen hun trengte og var superfornøyd! 




Etter jobb møtte jeg Astor og vi ruslet en tur for å se på livet. Selv på lørdag ettermiddag var det mye folk. I utgangspunktet var det dårlige værmeldinger så for en gangs skyld så var vi veldige glade for at værmeldingen denne gangen tok kraftig feil. 













Med Bergensbåten på lørdag kom tyske Franziska som hadde booket tre netter hos oss. Vi viste henne rundt i byen mens det enda var litt folkeliv og hun fikk komme ombord i et par båter. Vi dro hjem og jeg lagde fiskesuppe. 

Søndag dro jeg på jobb i tre timer, hvor jeg var så fantastisk heldig å få møte sveitsiske Anne. Hun var litt skuffet over Florø på en søndag så jeg tok henne like godt med opp på Brandsøyåsen sammen med Franziska (og fotograf Astor). Mannen hennes, Yann, måtte vente i bilen, men det er en annen historie :-)

Ikke det beste været, men de var kjempefornøyde likevel! 


Etter Brandsøyåsen dro vi hjem og spiste fiskesuppe i påvente at vinden skulle løye slik at vi kunne dra på seiltur. Og etterhvert ble det tur, i følge et par av "besetningen" dog noe heftig... Så det ble ikke lange turen, bare rundt Stabben og så inn til gjestebrygga hvor vi la oss til for å spise vafler. En helt utrolig fornøyelig gjeng å ha med seg på tur. Anne, født i Belgia, Yann, født i Frankrike, de er bosatt i Sveits, og så skjønne Franziska som bor i Berlin. Anne og Yann var fransktalende, i tillegg snakket Franziska fransk, så her ble det mye språk. 


Mandag skulle Anne og Yann reise videre, men først skulle de prøve å få ridd litt på hestesportsenteret. Dette fikk de ikke gjort før kl. 16 så de kom innom jobb og spurte pent om å få være en natt til. Så var de på ridetur sammen med Franziska. Fint at gjestene finner hverandre!

Thank you Anne, Yann and Franziska for everything! I really hope Anne and Yann that me and Astor will visit you in Switzerland very soon! And Franziska; see you next week! 

You are amazing people!!!

Minni og Inka ble hentet mandagsmorgenen, så her jeg sitter tirsdagskvelden så er det ganske så stille. Til og med Astor holder kjeft... :-) Det er første kvelden vi er skikkelig alene siden før skoleslutt. Det har vært veldig kjekt å ha Minni og Inka her, og jeg kommer til å savne de innimellom, men det skal også bli deilig å få vaske ut skikkelig :-) Og jeg vet at om savnet blir altfor stort så er de jo ikke så langt unna :-)

Takk for at jeg fikk lov til å passe på dere!




Ingen kommentarer: