lørdag 2. august 2008

Brandsøyåsen, solnedgang

Denne uka har det vært sommer! Det har nesten vært umulig å sitte på jobb, så det skal nesten bli godt at det blir litt kjøligere. Ulf har vært sjuk tidlig i uka, så han trengte litt pleie :-) Ja, altså, ikke sånn pleie nei... Måtte handle inn litt mat og onsdag stakk jeg ut der og lagde wok til begge.
Mandag gikk jeg med Anita på Brandsøyåsen. Det var utrolig fint å sitte på toppen. Det var enda tidlig på kvelden så det var godt og varmt. På tirsdag hadde jeg bestemt meg for å gå senere på kvelden så jeg fikk med meg solnedgangen. Fikk bare med meg Heidi denne gangen, og hadde hun kunnet snakke så hadde hun sikkert takket nei. For hun hadde vært ved sjøen hele dagen og var helt utslitt. Så det var flere ganger jeg rett og slett måtte vente på henne. Det var en fin tur, denne turen gikk jeg asfalten. Og det var godt å kjenne at kondisen har blitt noe bedre siden i fjor sommer ja. Da måtte jeg jo stoppe i hver eneste bakke oppover.
Å komme opp på toppen og få denne utsikten er jo bare fantastisk. Dessverre så kom myggen etterhvert som sola gikk ned. Men jeg fikk da tatt litt bilder før jeg gikk ned igjen.


Onsdag var jeg som sagt ute hos Ulf og lagde middag der. Ettersom jeg var ferdig tidlig på jobb fant jeg ut at jeg skulle benytte dagen til å vaske litt klær etc. Føler at jeg har bodd i koffert siden jeg dro på ferie til st.hans, så en opprydding trengtes! Leiligheten ser ut til å være bombadert!
Torsdag ble det ny tur på Brandsøyåsen, sammen med Anita. Da gikk vi også så seint at vi fikk med oss solnedgangen, men nå kom også myggen, så det var ikke mulig å sitte i ro der oppe.
Florø i solnedgangen
Uti havet låg skodda, men den kom ikke inn til oss.
Østover mot Håsteinen og Skålefjellet.
Vi har det da fint her i vest når det er sånt vær!
På vei ned igjen fikk vi øye på dette skydekket. Det var jo finere i virkeligheten da!
I går, fredag, dro jeg hjem fra jobb litt før tiden. Det var fortsatt fint vær og etter værmeldingen å dømme skulle det være den siste sommerdagen på en stund. Så jeg kom hjem, spiste litt og la meg ut på "terrassen" og låg der i tre timer. Utrolig godt å ta helg når det er sånt vær og man ikke har noen planer!
Rydda litt innimellom og utpå kvelden ble det et glass vin (eller tre..)
I dag lørdag våknet jeg av tordenskrall klokka 06.00. Lå en stund før jeg sovna igjen, men kom meg opp i rimelig tid, og nå har jeg vaska stue og gang. Bare badet igjen, og å rydde litt. Men har litt bedre samvittighet nå. Det har regnet stort sett i hele dag, men det er fin luft så det har stått på gjennomtrekk her hele dagen, og det er godt når man vasker.
Så utrolig deilig med en helt frihelg! Ingen barn, ingen jobb, ingen mannfolk, ingen planer!! Så her prøver jeg å slappe av så godt jeg kan innimellom slagene!

Ingen kommentarer: