søndag 19. juni 2011

Santorini dag 1

Lørdag ankom vi Santorini, etter lang tids venting. Dette var julegaven til hverandre så det er en stund siden turen ble bestilt. Vi hadde bestilt leiebil for å kunne dra rundt og se oss omkring. Denne skulle vi hente på flyplassen og derfor hadde jeg ikke bestilt den minste bilen. Jeg ble da litt lang i masken da Astor kom med bilen, for den var IKKE særlig stor. En todørs for oss med lite bagasjerom... hmm... På flyplassen parkerte vi litt ulovlig for å få bagasjen på plass så vi stresset litt med å komme oss derfra. Og det var jo ikke særlig enkelt å få en STOR koffert inn via fremsetet til baksetet... Etterhvert såg vi at de fleste bilene der nede var små, så vi tenkte at sånn var det bare. Var nok værre med den den svenske familien på fem, med barn og barnesete som hadde fått samme type bil.... Kom nok en klage til Apollo der ja.






Nå skal det sies at to dager etterpå, da vi skulle på ny tur, så oppdaget vi at vi hadde en firdørs... Joda, jeg ler like godt fortsatt jeg.. Men dørhandtaket på bakdøren var helt bak på bilen så det var rett og slett ikke lett å se, til vårt forsvar. Men det skulle vært filmet ja...

Vi skulle bo på Hotel Veggera i Perissa, ca et kvarters kjøring fra flyplassen. Øya er lita så det er fort gjort å komme seg mellom stedene. Veiene er så som så, smale og svingete, men det var forholdsvis greit å finne frem.



Lørdag gikk med til å bruke tid på stranden og rundt bassenget. Hotellet ligger rett ved stranden og vi fikk et bra rom (superior) med stor balkong (må vel ha vært den største) og havutsikt. Ingenting å klage på! Søndag brukte vi formiddagen ved bassenget, mens ettermiddagen gikk med til en liten overraskelse. Jeg hadde nemlig bestilt seiltur for bare oss to som bursdagsgave til Astor. Han blir 40 år siste helgen i ferien og hva skal man finne på til en som har det meste?? Hotellet ordnet med lunsj som de fikk lurt inn i taxien uten at Astor oppdaget det. Jeg hadde sagt vi skulle på hotellomvisning, men at vi skulle noe etterpå så han måtte ha med badetøy etc. Han skjønte nok at ett eller annet var i gjære for allerede første dagen måtte resepsjonsdama snakke med meg og da måtte jeg sende han på dør... Men han ante ingenting før vi stod på havna. Det ble en deilig dag på sjøen, med to stk mannskap ombord som gjorde alt for at det skulle bli en perfekt tur. Det var ikke vi som skulle gå nedenunder og hente drikke nei, det fikset de!! Og maten ordnet de også med. Her er fyret i Akriotiri som vi besøkte senere i uken. Vi koste oss på tur. Astor fikk selvfølgelig lov til å "jobbe" litt, så jeg tror nok han hadde en fin dag. Her er vi utenfor Fhira, den største byen på øyaDet ligger en liten havn nedenfor byen, men du kan kun gå ned der, ca 600 trappetrinn, eller du kan evt. sitte på esel. Hovedhavnen ligger til høyre for bildet.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kjempekoselige bilder, og jeg blir helt syk etter å reise til sol og varme!:) Ønsker deg en kjempefin mandag!:)

Klem fra Toril