torsdag 30. april 2015

Frishatten 275 moh

Man trenger ikke alltid gå så langt, ei heller så høyt. Her var vi alle enige om at dette er en utrolig flott tur. Vi kjørte inn til Norddalsfjorden hvor Jostein Midtbø, lokal kjentmann, møtte oss der skogsveien startet. På grunn av faren for gylling kjørte vi litt opp i skogsveien før vi parkerte (er god plass til 4-5 biler + +). Nesten halve turen opp til Frishatten er på god og tørr skogsvei.

Vi kom ikke så veldig langt opp før vi fikk en fin utsikt innover fjorden

Da vi hadde gått ca en km var det slutt på skogsveien og vi begynte på stien. Forholdsvis fin sti. Jeg gikk i tursko og gikk stort sett tørrskodd, iallefall når jeg hoppet litt her og der :-)

Her er vi nesten oppe ved Frishatten. Der er det ei lita tjønn hvor man holder sida inntil Frishatten.

Jostein Midtbø har en solid dose med informasjon om fjellene i Norddalsfjorden.

I retning mot Florø

På denne turen rekker man knapt å bli sliten, rett og slett en veldig fin tur!

Vi kunne gått tilbake samme vei, men når denne gjengen er på tur så er det aldri letteste retur, vi vil jo se mest mulig, så vi gikk en liten runde ekstra.

Her ser vi nordøstover, Blåfjellet.

Litt snø var det, men det gikk helt fint.

Vi gikk litt nordover før vi tok pause slik at vi fikk utsikten mot området rundt Storevatnet.

Her er på andre sida av Storevatnet. Her var vi for omtrent et år siden og grillet.

Nemlig :-) Litt varmere var det nok den dagen i fjor....

I retning Florø

Litt merkelig bilde ettersom jeg har zoomet litt, men mener det er Skorpa vi ser der ute

Så kom vi til "reset" og der var det bare flott berg å gå på

En utrolig flott tur og all honnør til Jostein Midtbø som stilte opp som kjentmann. Turen blir noe helt annet når man har med seg noen som forteller litt om fjellene rundt. Om du lurer på om du skal være med på torsdagstur med turlaget, ikke lur på det, bare kom og bli med, dette passer for alle. Det er oppmøte kl. 10 på Rema 1000 på Evja. HVER torsdag :-)