onsdag 9. juli 2008

Campingtur på Reed 4.-6.juli

Først på fredagen dro Malin og jeg ned på leira her i Brandsøya for å sole og bade oss sammen med Anita og Karoline. Jeg er godt svidd etter noen dager i sola, så jeg slapper ikke akkurat av i sola lenger. Så var det å pakke i bilen og dra innover til Reed.
Vi hadde leid en fem-mannshytte sammen med Ulf og ungene. Grei hytte og veldig bra beliggenhet rett ved leikeplassen. På fredagskvelden grillet vi og koste oss på terrassen lenge etter at sola var gått ned.Det var mange unger på campingen og de lekte "bom på boks" på fredagskvelden.
På lørdag dro Ulf og Roger på fjelltur i varmen. Jeg var "barnevakt" for guttene. Men det var nå stort sett å få i de litt mat. De hadde visst hatt en fin fjelltur, men det var ikke noe for meg... Og det er sikkert sant. Bratt og smalt er det, så det er ikke noe for en med høydeskrekk!
På søndag dro vi til campingen på Byrkjelo, der det er oppvarmet utebasseng. Fjellet i bakgrunnen er Eggenibba, som Ulf og Roger gikk lørdag. Fint, varmt vær med litt vind. Men godt og varmt i bassenget og vi koste oss i flere timer.
Malin har i løpet av vinteren lært seg å svømme og var ivrig i bassenget.
Ungene likte seg i bassenget!

Etter badinga dro vi på kafeen på Byrkjelo og spiste middag sammen med søsteren til Ulf, Regina, hennes mann, Arve, og ungene.

Vi dro tilbake til campingen, og litt senere dro Ulf tilbake til Florø for å jobbe mandag. Ungene skulle være igjen hos meg til mandag.
Da Ulf hadde reist gikk vi ut for å spille boccha. I utgangspunktet var det meg, Malin, Erlend og Aksel som skulle spille, men jeg endte opp som dommer, og det var til tider åtte som var med og spilte. Så dette var tydeligvis moro.
Søndag kveld kom regnet og det tordnet og lynte. Til slutt gikk strømmen. Det var jo ganske typisk ettersom jeg for en gangs skyld skulle se litt på tv. Så det ble en stille kveld og vi gikk og la oss.
Mandag var det å vaske ut hytta og rydde opp etter seg. Vi holdt på en del ute, det var overskyet da dagen startet, men etterhvert kom solen og det ble fint og varmt. Noen av ungene rakk en dukkert før vi dro hjemover.
Litt bilder av campingen. En veldig fin campingplass, med en meget god beliggenhet.


Her må det ha vært en mann som har hengt opp dorullholderen! Kan ikke fatte noe annet! Greitt nok når man står og pisser, men å sitte med ryggen til dorullen er veldig ugunstig. Så vi fikk en dorull av Arve mot at han fikk låne dusjen hos oss (de var i campingvogna)
Stue
kjøkken
et soverom
og et soverom til

Da vi kom ut til Florø dro vi ut til Ulf og grillet og var en tur oppom søstra før vi fant veien hjem. Godt å komme hjem også etter to uker på farten, men det ble en liten nedtur for meg. Har jo hatt folk rundt meg hele tiden, så det ble utrolig stille her hjemme. Heldigvis ble Ulf med en tur på Brandsøyåsen på kvelden tirsdag og det gjorde underverker!

Ingen kommentarer: