onsdag 9. juli 2008

Retur til Florø

Onsdag kveld dro jeg og Malin på fisketur, uten særlig hell. Fikk bare et glimt av hurtigruta som glei innover mellom Gossen og fastlandet! Null fisk! Misunte heller paret som satt like bortenfor oss og grillet og koste seg i solnedgangen... sukk.... :-)
Greier ikke helt å se hvilken båt det var, men det var fint å se hurtigruta komme!
Jendemsfjellet sett fra vest. Ganske bratt å gå på alle sider!
Så var det på tide å gjøre vendereis. Torsdag orket jeg ikke mer, og med en invitasjon fra Ulf (eh... var vel kanskje jeg som inviterte meg selv) til hyttetur i helgen, så var jeg ikke så vanskelig å be. Jeg var lei av å ligge i sola og svi meg, og det var heller ikke så mye annet å finne på. Så jeg pakket og gjorde meg klar til å dra. Vi var inviterte opp til Tommy og Ida på vafler og is, så det fikk vi med oss før vi dro. Det var varmt å sitte i solveggen, så jeg var nesten glad for å kunne sette meg i bilen.
Ungene storkoste seg, og Leah var i sitt ess der hun fikk all oppmerksomhet!
Molde, Rosenes by, et farvel for denne gang. Et strålende vær, og når det er så varmt er det heller ikke noe problem å stå ute på fergen. Så det ble noen bilder over Moldefjorden.
En møtende ferge er på vei til kai i Molde.
Innover mot øst ser vi deler av Hjertøya og Romsdalsfjella.
Rica Seilet Hotel (min søsters arbeidsplass) og Aker Stadion. Et flott skue fra sjøen!
Fra sør kommer ekspressen!
Hva gjør "Sogn" på Moldefjorden??
Da er vi straks i land på Vestnes. Fergeturen tar 35 minutter. Litt til venstre, bak disse fjellene ser dere en liten fjelltopp. Det er Jendemsfjellet som jeg var på en uke tidligere. Ikke rart det er god utsikt fra det fjellet!

Ingen kommentarer: