onsdag 2. juli 2008

Bursdagsfeiring 29.juni

Søndag 29.juni feiret vi mor/bestemor sin bursdag. Alle var på plass bortsett fra Kim Atle som var med svigerfaren sin til Bergen for å hente bil. Jeg fikk meg en skikkelig nedtur denne dagen. Våknet og kjente allerede da at jeg hadde problemer med pusten. Jeg hadde det samme for tre år siden og da sa legen at det var angst for å begynne på jobb igjen etter fire uker med sjukmelding. Så da fikk jeg ikke noe medisin for det, måtte bare la det gå over av seg selv. Mens det står på er det rent for jævlig, jeg greier knapt å reise meg fra en stol uten at det gjør vondt. Så det endte med at mamma ringte legevakta. Jeg var vel kanskje mest redd for at det skulle være noe alvorlig. Hun på legevakta sa det kunne være angstrelatert, evt. at hvis jeg hadde hatt mye stress i det siste så er det fort gjort å bli syk når man får ferie og kan slappe av. Men det bare innover til legen, og han fant ut at det var betennelse på lungene, starten på en bronkitt. Så da var det veldig bra at jeg tok turen. Jeg fikk medisin og på kvelden tok jeg mer smertestillende, slik at på mandag så kjente jeg ikke så mye til det.
Pappa, meg, Silje Cathrin, Runar, og Monica. Grillmat til middag denne dagen!
Leah, Ida, Tommy, pappa og meg. Legg merke til t-skjorten pappa har på seg. Den laga vi til 50-årsdagen til mamma, og han er vel den eneste av oss som har brukt den flittig :-)
Elias, Malin, Bestemor/mamma, Leah, og Ida.
Titt titt!!
Titt titt!!
Sjokoladekake, snurruller, og to iskaker. Nå må det bli slutt på alle disse kakeselskapene...
Ungene fikk eget bord.
Det var bra vær, ikke så veldig mye sol, men varmt nok til at vi kunne sitte ute.
På mandag dro vi jentene på tur til Kristiansund, meg, Malin, mamma, og Silje. Det var akkurat passe shoppingvær. Da Runar er fra Averøya kjørte vi om der så Silje fikk guide oss litt. Tenkte jeg skulle ta en del bilder både på Atlanterhavsveien og i byen, men det ble for dårlig vær til det.
På returen kjørte vi innsida på Averøya for å se hvor Runar var fra (må innrømme at undertegnede til tider sov). Vi stoppet i Kårvåg for å spise middag. Da åpnet alle sluser seg og vi var glad vi satt innendørs.
Jeg var ganske sliten etter dagen, jeg skulle kanskje bare tatt det med ro. Men jeg er nok ikke så flink til det...
Tirsdag var formen bedre og med sol fra tidlig morgen så ble det soling. Hadde lyst på en sykkeltur rundt fjellet, men den får jeg vente med til jeg er helt i slag. Det skyet over etterhvert og jeg tok med meg Malin og Leah på butikken. Leah er hos oss et par dager nå mens foreldrene er på jobb og barnehagen stengt. Og det er bare kjekt, hun og Malin storkoser seg!
I dag, onsdag er det strålende solskinn, og jeg er veldig klar for mer soling!

Ingen kommentarer: