lørdag 28. juni 2008

6.feriedag, fisketur

I dag har vi bare tatt det med ro. Kjenner det godt i føttene etter turen i går, så de trenger nok litt hvile. Hadde jo planlagt soling i dag, men solen kom bare frem glimtvis. På ettermiddag dro Malin, mamma og jeg på fisketur på Hollingen. Det hadde regnet litt, men så snart det ble opphold heiv vi oss i bilen. Det var ikke så veldig mye fisk å få, og de få vi fikk, de fikk Malin... Jeg hadde ikke napp engang.... Blir jo litt lei da.
Noe langgrunt, men etterhvert som floa ble større så ble det bedre for Malin å kaste selv.
Mye fint å se i fjære, så jeg gjorde det jeg er best til, å ta bilder :-)
En liten paparazzi dukket opp... her skal man være forsiktig når man er i nærheten av en god zoom... denne båten er ganske langt unna, nesten helt borte på Oterøy-sida, men med en god zoom så ser vi nesten hvem som kjører....
Bestemor måtte av og til hjelpe litt til med å kaste ut, og det var ved disse anledningene at det ble fisk på kroken.
Napp!!!
En middels lyr! (den første hun fikk var så liten at den var ikke stor nok til katten engang)
Ferga på vei fra Gossen til fastlandet!
Og så en fin liten torsk! Denne blir nok katten glad for :-)
Malin på fisketur!
Etter en stund ble vi lei og dro hjem. Lite napp, så da kan det bli litt kjedelig i lengden. Pappa har vært på hytta siden i går, og var på Krokaberget samtidig som vi var på Hollingen. Fangsten var nok noe bedre der. En sei på rundt 3,5 kilo og en lyr på rundt 2,5 er bra. I tillegg noen småsei, som vi skal ha til kvelds. Det er jo bare snadder :-) Så dit skal vi nok senere i ferien!!
Nå skal vi bare roe ned til kvelden, er ganske sliten i ryggen etter fiskingen, da fiskestanga mi er ganske tung.
I morra har mamma bursdag så da blir det vel fulle hus her igjen!

6 kommentarer:

Hilsen fra landet sa...

Oj! Du har startet ferielivet jo - herlige bilder da! Morsomt med oppdatering. Vi pleier aldri å få fisk vi da... så jeg synes det var bra fanst hos dere jeg ;-)

Laila Anita sa...

Takk for det! Du hadde nå mange fine bilder du også da! Til glede og inspirasjon! Det er første året på mange år jeg ikke har hage å styre med, så det er kjekt å se andre som har noe å holde på med. Jeg har hage, forsåvidt, men jeg leier, og dessuten så har de holdt pusse opp huset utvendig så det har vært mye rot. Får se hva jeg gjør når de har fått ryddet litt. Det var godt med fisk til kvelds ja :-)

Monika sa...

Heia
Snubla over bloggen din - og her var det mange flotte bilder av mange flotte turer :-)
Artig var det å se turene dine opp på jendemsfjellet :)
Der er det lenge siden eg har vert - og drømmer vel om å omme dit opp at - snart
Kan vel kalle meg fræning - selv om eg har budd på sunnmøre i mange å no
Smil fra monika

Elisabeth sa...

Fine bilder. Ha en fortsatt fin ferie. Vi reiser i mårra.

-Mitt lille rede- sa...

Heia!
Fant bloggen din med min gode venninne Elisabeth :-) Ser du også er i familie med Nina og Grete. Jeg bor i Fræna jeg også. Ser foressten at jeg kjenner til venninna di fra turen på Jendemsfjellet, Hege. Visste ikke at hun har flyttet til Førde, koslig å se henne. Du får hilse!(Litt vanskelig å forklare kanskje, hehe...)

Koslig blogg du har, mange fine bilder av turene dine, til inspirasjon. Jeg prøver å bli flinkere å trene, igår var jeg på Gulberget utti Bud - fantastisk utsikt.

Ha en fin dag videre! :-)

Hilsen Lene

-Mitt lille rede- sa...

Jeg er opprinnelig fra Molde, men vi flyttet til Malmefjorden (hvor min samboer er fra) for 5 år siden. Trives godt her.
Jeg såg lenger ned i bloggen at du har gått ned mye i vekt, så flink du har vært! Vises veldig godt! Jeg sliter med samme problemet, og skal satse for fullt igjen fra august. Men det er en evig kamp det der. Har sikkert godt ned 100 kg tilsammen i løpet av livet, opp, ned, opp, ned, opp osv....Prøvd alt som er, men det sitter ganske "fast" i hodet med meg...MEN; Skal greie det etterhvert! :-)

Kjipt med det svingende været, men iallefall godt at det er såpass mildt, men det er jo regn og sol om enn ann hele tiden. Så gjenstår det å se da, om finværet kommer imorgen ;-)

-Lene