torsdag 26. juni 2008

Feriedag onsdag og torsdag uke 1

Onsdag startet med regn, men det ble opphold etterhvert. Fortsatt ikke den store varmen, men så lenge det ikke regner så får det være greit. Malin fant Nathalie som er på besøk hos bestemor og de holdt sammen hele dagen. De ville helst overnatte hos hverandre, men vi fant ut at det fikk være nok at de var sammen ellers. Midt på dagen gikk vi tur opp skogsveien. Det er ca 4 km tur retur. Greit turvær. Malin og Nathalie var med og greidde turen fint!
Det er til tider veldig gjengrodd oppover veien, og utsikten er heller dårlig, men her får vi et glimt utover mot Gossen og Ormen Lange.
Da jeg kom hjem fra turen gikk jeg løs på hagen til muttern og tok litt bilder. Noe fin blomster var det nå å se :-)
I dag torsdag våknet vi til fint vær, men noe kaldt. Malin fikk besøk av Nathalie og mamma dro til frisøren så jeg satte meg på verandaen med en bok av Grete Waitz om hvordan å nå målet om å delta på maraton..... Herregud jeg er vel blitt gal.... Men det var faktisk en lettlest bok og jeg ble ferdig før mamma var tilbake fra frisøren. Om det var en tynn bok eller om det var mamma som brukte lang tid hos frisøren får heller være usagt :-)
Ble jo litt hekta av det hun skrev i boka, så jeg gikk skogsveien, alene i dag. Løp delvis ned igjen. Var godt å få svette litt. Da jeg kom hjem var det blitt noe varmere i luften og jeg fikk på meg bikinien og la meg i solen frem til middag. I dag var det min tur å lage middag og det ble gresk; mosaka, gresk salat og tzatziki. Kjempegodt!
Tommy og Leah kom også til middag og etter middag ble det full lek ute. Nina og Eline kom også bortom, og de små lekte ivrig i sklia.
Kom å ta meg!!
Tante Silje var god å ha for å få fart! Det ble kaldt med en gang skyene kom så da var det bare å få på seg klær igjen. Da jeg kom i hus oppdaget jeg at Hege hadde sendt meg melding på mobilen. Hun lurte på om jeg ble med å sykle rundt fjellet. Denne gangen lånte jeg sykkelen til mamma, og det var mye bedre, den har smalere dekk og bare tre gir. Hva skal man med 24 gir når man ikke kan bruke de?? Det ble en fin tur, og den gikk mye mye bedre enn mandag. Tror nok at jeg kommer til å ta runden igjen!
Nå har jeg tatt meg et par glass vin og er akkurat passe døsig til å gå å legge meg. Det er meldt noenlunde bra vær i morgen også, så da blir det kanskje fjelltur!

2 kommentarer:

Elisabeth sa...

Det høres ut som du koser deg på ferie. Håper du får en fin tur i fjellet! God helg.

Laila Anita sa...

Jepp, kan vel ikke si annet! I dag har jeg og søstern vært på Roseby så jeg fikk kjøpt meg ny bikini så nå må bare sommeren komme! Skal legge inn bilder fra Jendemsfjellturen i dag før jeg legger meg!

God helg til deg også!