tirsdag 24. juni 2008

St.hansfeiring og ferietid

Nå er det ferietid, men ikke akkurat sol og sommer... 8 grader og regn er ikke det jeg ønsker meg for en sommerferie. Her trenger jeg sol og varme for å lade batteriene. Vi startet tidlig mandag morgen. Heldigvis var det ikke mer regn enn at vi greidde å pakke i bilen uten å bli våte. Vi kom til Molde rundt kl. 15.00 og da hadde vi oss en snartur innom Roseby før vi kjørte ut til Hoem. Her ventet rømmegrøt og hele familien. Det er st.hans-arrangement i bygda, men med det været som var så fristet ikke det så veldig. Og når lillesøster i tillegg har bursdag så valgte vi holde oss i ro.
Kake var bestilt, og den var det selvfølgelig mor som hadde lagd. Og den var god...
Bursdagsbarnet med sine tre tantebarn; Elias, Leah og Malin

Godt med is Leah??
Etter så mye spising var det på sin plass med litt trim. Jeg fant frem sykkelen til Silje og tok turen rundt fjellet. 16 km på en time. Jeg var ganske sliten, har jo faktisk ikke syklet ute på ti år!! Å sykle på ergometersykkel i stua kan ikke sammenlignes. Det var ikke noe varmt å sykle så det var godt med en varm dusj etterpå!


I dag, tirsdag, regnet det godt da vi stod opp, og det ble shoppingdag. Ettersom det regnet ble det Roseby, godt med tak over hodet. Fikk shoppet litt... Så var det ny bursdag, i dag var det Charlotte og Maria som fylte fem år.
To jålete jenter som stilte som mannekenger for fotografene. De hadde i utgangspunktet på seg andre klær, men det er så kjekt med klær at de skiftet med en gang de begynte å pakke opp og det var klær i pakken. Da ble det fort litt vanskeligere å se hvem som var hvem, men Maria er visstnok den med pannelugg :-) (kommer aldri til å lære...)
Fin kake som bestemor Grete hadde bakt!
Maria var ikke helt fornøyd da Charlotte rakk å blåse ut lysene før henne....
Derfor måtte lysene tennes på nytt!
Søstrene suse... Tonje, Linn og Mona! Tonje har vært borte i USA et år og var glad for å komme hjem til norsk mat!
Etterpå dro jeg til byen for å gå på Milano sammen med Solfrid, Anne Marit, Tove og Merete. Det var veldig kjekt og masse god mat!

2 kommentarer:

Grete sa...

Hihi,hadde jeg visst at bursdagskaka kom på trykk,skulle jeg vel vært litt mer nøye :) Pytt pytt,tvillingene var jo fornøyde de,og det var jo det viktigste.

Laila Anita sa...

Kaka var fin nok den! Fikk ikke smakt på den, men den var sikkert god også!