lørdag 17. januar 2009

Brandsøyåsen, andre tur 2009

I dag hadde jeg bestemt meg før jeg stod opp at det skulle bli tur på Brandsøyåsen. Det blåste bra, men det var opphold og INGEN grunn til å la være å gå tur. Malin er stort sett grei å få med men av og til kan det også være litt vanskelig, så derfor lovte jeg henne premie om hun greier 20 ganger i løpet av året. Det burde ikke være noen umulighet for henne. Så i dag var det ikke noe problem å få henne med. Vi hentet Heidi som var over seg av lykke for å bli med på tur.


Det blåste som sagt veldig godt, men i første delen av turen så ligger veien i le og vi merket ikke vinden før vi begynte å nærme oss toppen. Heldigvis blåste det riktig vei så vi fikk vinden i ryggen siste stykket. Det gikk utrolig greit å komme seg opp i dag og vi brukte bare halvtimen.


Det var litt kaldt på toppen også, så appelsinene vi hadde med forble i sekken. Det var bare å få tatt litt bilder og så traske ned igjen.
Det er slettes ikke mye snø i fjellene rundt her.


Uti havet blåser det godt!


Ikke skiføre på Terdalskeipen og Klauvekeipen heller

Da vi var kommet litt nedi bakken dukket sola opp også. Men dessverre så gikk vi på feil side av åsen så vi såg ikke sola selv.


Var ikke mye som minnet om vinter nei. Med flere varmegrader, ikke en snøflekk og glimt av sol kunne det like gjerne vært i april.


Planen var å sette oss ned på en benk litt lengre nede og spise appelsiner, men jeg var litt våt av svette så vi fant ut at vi skulle ta appelsinene hjemme.
En ensom furu


Og noen av trærne på turen har nok sett sine beste dager. Lurer egentlig litt på hva som har skjedd med disse...

En kjempefin tur egentlig. Det er så godt å gå på tørr asfalt, så det er bare å benytte seg av det før snøen kommer igjen. Nå har Malin dratt bort til Jenny på overnatting og jeg skal kose meg med tacorester fra i går og tv!

2 kommentarer:

Storjord sa...

Hei - tenkte jeg skulle kikke innom bloggen din og se om det var noe nytt. Nesten så jeg fikk lyst på tur når jeg leste om turen deres. Noe å tenke på til neste helg når jeg har fri. Hvis du har lyst kan du kikke innom min nye blogg: www.banehaugen.blogspot.com Vet ikke enda hva den blir til. Får se etterhvert. Fortsatt god helg!
May-Britt

Laila Anita sa...

Så kjekt da :-)

Jeg har vært på to trimturer denne helgen og det har vært utrolig deilig. Kunne tenkt meg en litt lenger tur i dag, men det får holde.