onsdag 14. januar 2009

Jølster

Etter noen dager med et forrykende uvær kan vi endelig i dag se blå himmel. Det har regnet og blåst og det er ikke mye igjen av den snøen som låg i forrige uke. Nå kan det kanskje holde seg slik noen dager slik at det går an å komme seg ut uten å bli våt til innertrøya! Det startet så godt med trening forrige uke, men i dette været frister det ikke. Men i går var Anita, Helene og jeg på Pilates og det var bra trening håper jeg. Kjenner det faktisk ikke i dag selv om jeg var sikker på at ryggen skulle være helt ødelagt.
På jobb er det veldig travelt nå, og jeg lurte et øyeblikk på om jeg skulle dra tidligere på jobb for å få unna litt, men så fant jeg ut at det er en del ting å gjøre hjemme også, så jeg ville heller benytte meg av disse fritimene på formiddag. Jeg må jo opp tidlig likevel for å få Malin til skolen.

I påvente av bedre bilder og fjellturer til våren vil jeg dele med dere noen bilder fra Jølster som ble tatt i 2005. Er det et sted som er flott med tanke på fjellturer så er det nettopp Jølster! Og på sånne dager som vi hadde her så var det ikke mulig å la fotoapparatet ligge!



Med Kjøsnesfjorden i bakgrunnen.

Vi var her på fjellet rett bak hjemplassen til han jeg var sammen med da. Det er rimelig bratt ned bak meg der!

Det var et slitt å komme seg opp ettersom vi ikke fant noe sti men gikk gjennom bregner og ur! Men den utsikten får en til å glemme alt slitet!

Innover Årdalen, mot Stegsvatnet der jeg var i sommer en tur!

Joda, vi fant jo ikke særlig til sti tilbake heller selv om vi valgte å gå en annen vei. Vi gikk ned denne ura og det var ikke bare bare. Ser ikke så bratt ut forfra men jaggu var det bratt nok!
Årdalsstøylen. Et yndet utfluktsmål!
Jølstravatnet i nordøst
En fantastisk tur, men vi brukte mye mer tid enn vi hadde tenkt og var vel ikke hjemme før det var gått 7 timer. Da var vi slitne!



Ingen kommentarer: