fredag 19. juni 2009

Sildabordet 2009

I kveld har det vært "sildebord" i byen. Dette var 18.gangen det var arrangert og det er fullt i folk hvert år. I år var vi heldige med været også. Jeg hadde noen regndråper på bilen på vei til byen, men etterhvert så klarnet det opp og sola varmet florøfolket!
Fiskeriminister Helga Pedersen var her for å åpne årets sildabord. Hun har tydeligvis sansen for sild, noe undertegnede IKKE har...
Ordfører Bente Frøyen Steindal delte ut prisen "Årets Sildekonge"
I år gikk prisen til to tamiler som har bidratt veldig mye i fiskeindustrien i Florø etter at de kom som flyktninger for mange år siden.
Hovedøen Social Club stilte med sine cubanske versjoner av norske slagere. Her er det iallefall karer som trives på scena! Ser for meg at jeg hadde kommet til å finne dansegulvet på Haavebua i kveld ja, om jeg bare hadde kommet meg dit....

Mye folk i gatene!
Terje Heggheim delte ut Ingrid og Bjarne Sundes minnepris som i år gikk til Svanhilds venner. Svanhild er en gammel skute, Florøs stolthet!
Og han er vel ikke akkurat mindre stjerne han her heller, Kurt Arve Washburn! Etter opptreden på "Norske talenter" så har hans karriere skutt fart og i neste uke kommer plata!

Jentene var ganske ivrige!
Jeg filmet litt her også, men får ikke til å legge inn videosnuttene, så her må jeg heller vise til fjesboka :-)

Ingen kommentarer: