lørdag 27. juni 2009

Veikingkonvoien 2009

I helga har vi hatt "Veikingkonvoi" her i Florø. Tenkte jeg skulle skrive litt om forhistorien til konvoien, men enkelte nettsider er nede i kveld så jeg finner ikke fakta. Men det er iallefall en etterligning av Vikingkonvoien som før gikk vestover utpå det store havet. Dette er sådan for "veikinger" som ikke tør å gå utaskjærs. Hvert år blir to nye steder valgt, et for fredag og et for lørdag, konvoien starter fredag ettermiddag og det er noe som skjer frem til båtene er tilbake søndag.
I år var første stopp Høidalen. Jeg jobbet seint i går, men ettersom det var så utrolig bra sommervær så fant jeg og Anita ut at vi skulle kjøre inn og kikke. Jeg hadde ikke klokke på meg og mobilen låg i bilen, det var kanskje dumt... eller ikke... Jeg regnet med at de sluttet å spille klokka ett.... eh... da vi hadde satt oss i bilen var klokka 02.45.... og jeg skulle på jobb i dag :-/
Masse båter var samlet og selvfølgelig masse folk, alt fra de aller minste (ja, faktisk babyer) til de aller eldste. Mange flotte båter og i dette nydelige været var det bare å nyte stemningen.
Den eldre garde med Atløy i spissen. Vi hadde håpt at Atløy skulle gå til Svanøy i dag, som var neste stopp, men dengang ei. Håper dette tilbudet kommer tilbake neste år, da det faktisk er mange som ikke har båt!

Disse kom roende fra Eikefjorden, imponerende!

Mange flotte båter ja!
Været var upåklagelig og det var en utrolig flott stemning der inne.
Noen valgte også å ligge i telt der inne, det var nok ikke noe problem, hvis de i det hele tatt ble tatt i bruk :-)
Det var laga til utescene og Fant stod for musikken. Veldig bra musikk og nydelig stemme på vokalisten!
Her ble det mye folk etterhvert. Jeg var edru men det var en grei kveld likevel. Men jeg var ikke helt tilregnelig da jeg stod opp i morrest, da kjentes det ut som jeg hadde hatt meg ei skikkelig fyllakule! I dag hadde jeg lyst ut på Svanøya for det er sikkert enda mer stemning der, men sånn ble det ikke. Kanskje like greit, for jeg hadde litt søvn å ta igjen fra sist natt, og huset ser ut som det har hatt lynnedslag.... :-/ Og så får jeg heller nyte sola i morgen!

2 kommentarer:

Eli Kristin Magnussen sa...

Nydelige bilder, flott stemning. Vi holdt til på Alvora og koste oss, fikk med oss det flotte været og solnedgang. Fantastiske farger ;D Har aldri vært på Veiking heller!! Ha en super lørdagskveld!!

-Mitt lille rede- sa...

Oi, så flotte bilder! Virkelig fint hos dere! Du må bare ta kontakt når du er hjemme nå. Mulig vi drar bort førstkommende helg, ingen ting som er bestemt enda, men regner med dere skal være ei stund :-)

Vi får håpe godværet holder seg LENGE! Elsker sol og varme! :-)

Klem fra Lene