søndag 18. mai 2008

17.mai

Gratulerer med dagen Norge!

17.mai 2008 startet tidlig. Klokken 09 dro vi til byen for Malin skulle gå i barnetoget der. Vi stod opp til et nydelig vær med sol, men det var kald nordavind. Godt å kunne ta på seg bunaden da!
Jeg prøvde å få Malin med på bilde, men det var ikke helt enkelt... Men her ble hun med!
Malin og Prince.

Uti byen møtte jeg på Anita, Frode og Helene og etter at vi hadde sett barnetoget gå forbi to ganger gikk vi bort på Hjørnevikhagen der vi møtte Astrid og Oddvar. Der satt vi til Malin kom tilbake fra barnetoget. Fint å sitte i le ute der, men Malin ville snarest mulig hjem. Hun kjedet seg....


Det var utrolig godt denne gangen å ta på seg bunaden, uten at den strammet noe sted! Den skulle vel egentlig ha vært sydd inn litt, men jeg får se til neste år. Den var iallefall romslig i år. Nesten vemodig å ta den av seg....


Malin og meg!

Etter byen dro vi hjem en liten tur, før det var arrangement og tog på skolen her i Brandsøya. Her er starten på toget. Etter toget var det tale ved Fredrik Helland, vår ungdomsordfører, forøvrig en god tale, så var det åpen kafe med rømmegrøt og betasuppe, leiker og til slutt sang vi i Brandsøykoret. Vi er alltid litt i manko på folk 17.mai, men jeg tror det gikk sånn noenlunde bra.

Da det var ferdig her inne dro vi ut til byen og traff Ulf og guttene. Borgertoget var da akkurat gått så det fikk vi ikke med oss. Det var veldig mye folk uti byen så det å finne seg et sted å sitte var mer eller mindre håpløst, vi dro derfor uti Havreneset til Ulf og satte oss i solveggen der.
Vi satt der et par timer før Malin og jeg måtte dra fordi Malin skulle på diskotek på skolen. Senere dro jeg ut igjen til Ulf for å dra på en liten treningstur. Fortsatt bikkjekaldt, men jeg blir nå fort varm i trøya... Så var det å hente Malin etter diskoteket. Hun var ikke så veldig happy ettersom ingen av guttene ville danse med henne. Hun elsker å danse så det var nok ikke så kjekt.

En dag som gikk i ett, men en fin dag totalt sett :-)

Ingen kommentarer: