søndag 25. mai 2008

Hoem

På fredag gikk turen nordover til Hoem. Jeg var først på jobb og måtte så ut til Florø for å hente Malin og katten, så det ble seint før vi var fremme. Det var fint kjørevær hele veien, det kom bare litt regn da vi kom til Vestnes.

Regnbue på Vestnes

I går lørdag gikk vi tur opp til Tommy og Leah og tok med oss Leah hit ned. Hun og Malin lekte en stund sammen. Silje og Runar kom også etterhvert, og det var hyggelig å hilse på vårt nye familiemedlem. Runar stakk opp til Tommy for å hjelpe han og vi jentene dro til butikken på Jendem for å kjøpe is og noe småting.

På ettermiddagen dro jeg og Malin til Solfrid m/familie. Dit kom også Marianne, en venninne jeg ikke har sett på over ti år. Det var virkelig på tide kan man si :-) Veldig hyggelig å se alle sammen igjen, det blir ikke så altfor ofte. Og å sitte i Gausetvika og se solnedgangen er jo bare kjekt, de har solen til den går ned i havet.
I dag gikk jeg, Malin og bestemor på Stor Rambjøra. En fin tur opp skogsveien her, så over ei myr (var litt vått ja), så opp ei bratte og vips var vi på toppen. Og selv om man ikke kommer så
veldig høyt så har man utsikt helt ut til Bjørnsund. I dag var det også "Gossen Rundt" i seiling, så det var 13 seilbåter som rundet Gossen.

Utsikt vestover mot Gossen med Vågøy kirke midt i bildet. Man ser også lett seilbåtene som runder Gossen og Bjørnsund som ligger vest for Gossen.



Det nye boligfeltet på indre Hoem, med huset til Tommy, Ida og Leah til venstre. Kvalsneset i bakgrunnen, Tornes på andre siden av fjorden.



Store deler av indre Hoem. Her er jeg oppvokst i fredelige omgivelser!



Malin på toppen av Rambjøra, med Elnesvågen i bakgrunnen.


Meg og mor på toppen, litt svett ja :-)


Jendemsfjellet, mitt neste mål?

Mange fine "klurtoiller" å se på veien!


Tante Grete og onkel John var oppom her og Eva nabo var bortom, så grillet vi og spiste middag. Det var fin sol hele dagen, men noe kald vind. Men vi har vært ute i hele dag, og vi er nok litt røde både her og der...

På ettermiddag dro vi for å besøke Gunnhild, som jeg heller ikke har sett på noen år. Vi har vært veldig nære venninner, så det var utrolig kjekt å se henne igjen. Hun sitter nå igjen alene med fire unger under 10 år, så hun har litt å stri med. Vi skulle nok hatt mange dager alene, for vi hadde veldig mye å snakke om. Men kanskje treffes vi igjen senere i uken.


1 kommentar:

Grete sa...

Heisann...det høres nesten ikke ut som ferie,du er jo høyt og lavt og overalt :) Må ikke slite deg ut no!
Det ligger en utfordring til deg på bloggen min ...

Snakkes vel!