mandag 19. mai 2008

mandag 19.mai, lønningsdag i morgen

I dag har jeg vært sløv... er litt sliten etter gårsdagen tror jeg. Og gangsperr i rompa... Er vel en muskel som ikke er blitt brukt på en stund :-) Da jeg kom hjem i dag dro vi rett til byen for å være med på "ha det gøy" gruppa som helsestasjonen har hatt to ganger i uken det siste skoleåret. Jeg har ikke vært med fordi jeg har vært på jobb, men i dag passet det sånn, og foreldrene var inviterte til å være med på orientering. Orientering ble det ikke, men vi gikk en tur rundt Storevatnet, der vi lekte "Tikken" i vestenden (ja både store og små). Det burde man gjøre mye oftere!


Her er vestenden av vatnet, med Brandsøyåsen i bakgrunnen. Veldig fint rundt vatnet, særlig på en fineværsdag! Fin tursti på den ene siden, på nordsiden må man gå på fortau. Runden tar vel ikke så veldig lang tid, i dag brukte vi vel en halv time eller noe sånt.


Her er jeg på østenden, med motsol nå i kveldinga. Det er ofte ender på begge sidene og det er populært å ta med gamle brødrester for å mate de.
Etter turen ble det to runder med kanonball, de store mot de små. De minste syntes selvfølgelig dette var kjempestas så de kunne sikkert spillt mange runder. De voksne vant da :-) Det var veldig kjekt, og jeg kunne tenkt meg mange slike dager. Rakk iallefall å løse svetten!


Her er deler av stien, slik er den på hele sydsiden, veldig fint å gå. Malin skulle på musikkskolen senere på kvelden og da gikk jeg frem og tilbake her mens jeg ventet på henne. Godt å få strekt litt på beina selv om de er slitne etter gårsdagen.
Bra vær, men kald vind. Ser ut til at det er meldt mildere mot helgen, og det passer jo bra nå som jeg straks skal ha ferie. Bikinien er klar!!

Ingen kommentarer: