onsdag 28. mai 2008

Familiedag

I dag startet dagen med at jeg og Malin dro ut til Vågøy Kirke for å se til gravene til våre forfedre. Denne kirka er jeg døpt i, konfirmert i, og jaggu har jeg ikke giftet meg her også....

Her er Malin med oldeforeldrene sine sin grav. Oldefaren fikk hun aldri treffe, mens oldemoren døde da Malin var et halvt år.

Etter en rask tur på butikken var det hjem igjen for å nyte sola. Det var kald vind en stund, men det kom seg etterhvert og på ettermiddagen ble det riktig så godt i sola. Malin fant Eline og var sammen med henne i flere timer. Eline er datteren til søskenbarnet mitt, Arild, som nå bor i huset der besteforeldrene mine bodde. Eline var to år i januar og er en kjekk jente. I dag var hun hos bestemoren, og ettersom det er i nabohuset gikk det helt fint å leke sammen. Jeg ble sittende en stund å prate med bestemoren, altså tante Marie, og Karin og Ida stakk innom også. Karin er også søskenbarn, Ida er datteren hennes. Regner med at du leser Karin :-)

Disse to jentene fant ut at de skulle plukke litt lerkekongler, men høyt hang de... Noen ble det likevel på de.

Så var det å leke i lekehuset. Her har jeg selv lekt mange ganger, og har det dokumentert på bilde at jeg vasker.... Tror jeg må finne igjen dette når jeg kommer hjem. Dette har stått i mange år, og det var flittig brukt da jeg var lita. Vi hadde ikke noe sånt selv da, så det var kjekt å ha tante og onkel i nabohuset.

Etterhvert kom hele familien til middag, Elias, Kim Atle og Monica, Leah og Tommy Roar, og Silje Cathrin. Ida var dessverre på jobb, det var også Runar. Ettersom det var sommervær ble det grilling, ganske typisk det ja. Etterpå var det full rulle på plenen. Både ungene og tildels de voksne ble en smule hyper.
Stadig like nyforelska?????

Her er det Elias som blir herjet med!

Og så fant Leah ut at det var morsomt å klatre i bestefars lønn. Hadde ikke særlig lyst ned igjen herfra nei, mens vi voksne stod trygt på bakken med hjertet i halsen...

Kim Atle med det nyeste familiemedlemmet, Kira. Var ikke så veldig mye spetakkel med henne nei, men det var godt å være i fars armer!

Nå er klokken blitt godt over midnatt og Ole Lukkøye har gitt meg et kakk i nakken så jeg sovner vel snart. Blir altfor seint dette her, men det er ikke så enkelt med en pc når man er flere. Like greit at fattern ikke har oppdaget nettet!
Og så ble jeg forresten blondine i løpet av kvelden...

Ingen kommentarer: